افزایش ۱۵ درصدی پسماند قزوین

دوشنبه 01 آبان 1402 ساعت 11:58
افزایش ۱۵ درصدی پسماند قزوین

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: تولید پسماند خانگی در قزوین از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ درصد افزایش داشته است.

پسماند ایران : مهدی امینی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: میزان تولید روزانه پسماند در قزوین به ۲۷۰ تن رسیده است که این رقم در ابتدای امسال  ۲۵۵ تا ۲۶۰ تن بود.

وی تصریح کرد: علت افزایش میزان زباله‌های قزوین تاثیرگذاری فصل تولید محصولات کشاورزی در بهار و تابستان و همچنین تراکم سکونت در مناطق جنوب و شمال شهر قزوین ارزیابی شده است.

امینی به تولید روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن پسماند ساختمانی اشاره کرد و افزود: براساس شیوه نامه اجرایی، این نوع از پسماند‌ها با خودرو‌های باری ویژه به جایگاه لیا منتقل شده و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته مورد بازیافت و امحا قرار می‌گیرند.

به گفته این مسوول، در شهر قزوین ۱۱ دستگاه خودرو وظیفه بازیافت زباله را برعهده دارند که البته زباله گرد‌هایی نیز وجود دارند که بدون آمار رسمی به تفکیک زباله اقدام کرده و آن را به بنگاه‌های خرید و فروش ضایعات منتقل می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه پسماند‌های خانگی قزوین نیز توسط ۳۰ دستگاه خودروی مخصوص جمع آوری می‌شود، گفت: این خودرو‌ها براساس زمان بندی‌های صورت گرفته هر شب ساعت ۲۱ اقدام به جمع آوری زباله‌ها در سطح شهر می‌کنند.

امینی یادآور شد: یکی از برنامه‌های در دستور کار این مدیریت، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا است که تا چند ماه دیگر به مرحله اجرا در خواهد آمد.