شهر مُهر نیاز به ایجاد سایت دفن بهداشتی زباله دارد، شهرداری ها برای مدیریت پسماند تلاش بیشتری داشته باشند

جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 22:37
شهر مُهر نیاز به ایجاد سایت دفن بهداشتی زباله دارد، شهرداری ها برای مدیریت پسماند تلاش بیشتری داشته باشند

شهرداری ها باید در داشتن یک سایت زباله مطابق با استاندارد زیست محیطی پیگیر باشند.و درجمع آوری و دفن اصولی و بهداشتی زباله اقدام نمایند.

پسماند ایران:  نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان مهر در مراسم نماز که با حضور رییس و کارکنان حفاظت محیط زیست شهرستان برگزار شد، به ایراد مسائل محیط زیستی پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه در همه جای این شهرستان دیده می شود که زباله تولید می شود، وجود سایت دفع زباله برای شهر یک نیاز است، سایت دفع زباله باید قانونی باشد.
گیتی آنلاین_ امام جمعه مهر با گرامیداشت هفته زمین پاک ادامه داد: سایت دفع زباله باید منطبق با اصول و قوانین و دارای استانداردهای زیست محیطی باشد.

وی با اشاره به اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران از دوم اردیبهشت به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است افزود: این به معنای یادآوری و ایجاد مسئولیت به منظور پاک نگه داشتن و حفاظت از زمین است که همه درقبال سلامت خاک وظیفه داریم.

امام جمعه مهر گفت: زمین پاک،هوای پاک ،محیط زیست پاک نیاز ضروری جامعه است.

وی به چالش های ایجاد شده در شهرستان مهر در اوایل سال جاری در خصوص سایت های زباله هم اشاره کرد و گفت: شهرداری ها باید در داشتن یک سایت زباله مطابق با استاندارد زیست محیطی پیگیر باشند.و درجمع آوری و دفن اصولی و بهداشتی زباله اقدام نمایند.

حجت الاسلام سفار امام جمعه مهر در ادامه گفت: طی دیداری با پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در خصوص موضوع کنترل زباله ها و مسوولیت اداره محیط زیست و آتش زدن و سوزاندن زباله تذکرات لازم داده شده است.

وی آتش زدن و سوزاندن و دفع غیر بهداشتی زباله را بسیار خطرناک و خط قرمز قوانین زیست محیطی دانست گفت: به خاطر همین اقدام ها بارها اداره محیط زیست اقدام به صدور اخطاریه به شهرداری ‌ها کرده است و بعضا معرفی به مقامات قضایی هم داشته است.

امام جمعه مهر در پایان ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری ها و زحمات پرسنل خدوم محیط زیست‌‌؛ همه شهرداری ها؛ دهیاری ها و شوراهای شهر و روستا و همه اقشار را برای همکاری با اداره محیط زیست فراخواند.