رئیس اداره محیط زیست شفت: مدیریت پسماند مشارکت مردم را می‌طلبد

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 ساعت 13:06
رئیس اداره محیط زیست شفت: مدیریت پسماند مشارکت مردم را می‌طلبد

 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت با اشاره به پاکسازی و جمع آوری زباله‌های وسط نیوجرسی در محور جاده رشت به فومن، گفت: مدیریت پسماند مشارکت مردم را می‌طلبد.

پسماند ایران : یاسر ریاضی امروز ۱۸ اردیبهشت ماه با بیان اینکه با فرارسیدن تعطیلات تابستانه و ورود مسافران به شهرستان زیبا و گردشگرپذیر شفت، اظهار کرد: مشکلات بسیاری در ارتباط با حضور انبوه مسافران و گردشگران در مناطق جنگلی، کوهستانی و شهری باقی مانده و زباله‌های ایجاد و رها شده در محیط‌های طبیعی یکی از این مشکلات است.

وی با اشاره به نظارت مستمر یگان حفاظت محیط‌زیست زیست در شهرستان شفت، افزود: با نظارت ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و با همکاری دهیاری، شورای دهستان ملاسرا، سایر دهیاران همجوار و با همکاری و مشارکت تمامی نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و عضو کارگروه پسماند، زباله‌های وسط نیوجرسی در محور جاده رشت به فومن در محدوده دهستان ملاسرا به شفت و مسیرهای مواصلاتی از زباله پاکسازی و جمع آوری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت با بیان اینکه حل معضل پسماند نیازمند مشارکت مردم است، گفت: حل اساسی معضل پسماند نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی بیشتر به مردم است.

ریاضی به اهمیت تفکیک زباله از مبدأ، پاکیزگی و تمیزی روستا و داشتن محیطی عاری از هرگونه پسماند و زباله تأکید کرد و از همه مردم طبیعت دوست شهرستان شفت خواست برای پاکسازی و حفاظت از محیط زیست و چشم‌اندازهای زیبای پیرامونی خود بیشتر تلاش کنند.