یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه جمع آوری ماهانه زباله های ارومیه

پنجشنبه 15 آبان 1393 ساعت 02:17

 

 

ستارپور :
یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه جمع آوری ماهانه زباله های ارومیه


رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در هر ماه یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه جمع آوری و حمل پسماند شهری ارومیه می شود.
به گزارش پسماند ایران ، محمد ستارپور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، متوسط تولید روزانه زباله هر شهروند ارومیه ای را 780 گرم عنوان کرد و گفت: سرانه تولید زباله در ارومیه روزانه 400 الی 500 تن است که این رقم نسبت به استاندارهای جهانی بیشتر است.
وی اظهار کرد: در هر ماه یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه تظنیف، جمع آوری و حمل پسماند شهری ارومیه می شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه جمع آوری پسماند در شهر ارومیه را به صورت نیمه مکانیزه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 2500 مخزن زباله در سطح شهر وجود دارد که در معابر و کوچه های اصلی نصب شده است.
وی تصریح کرد: آذربایجان غربی به لحاظ اینکه یک منطقه کشاورزی است میزان تولید زباله تر در آن نسبت به زباله خشک بیشتر است.
ستارپور به بازدید اخیر رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران از محل دفن زباله ها در سایت نازلوی ارومیه اشاره کرد و افزود: برای ایجاد تصفیه خانه شیرابه محل دائمی پسماند های شهری، اعتبار لازم برای سال آینده در نظر گرفته شده است، تا دفن اصولی و مهندسی شود.
به گفته وی محل دفن زباله در سایت نازلو 74 هکتار مساحت است و از نظر استاندارهای زیست محیطی در محل مناسبی قرار دارد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه از احداث کارخانه کمپوست برای بازیافت و تبدیل زباله ها به کود خبر داد و گفت: کارخانه کمپوست به خاطر وجود مشکلات مالی پیمانکار در حالت راکد قرار گرفته اگر در آینده نزدیک تعیین تکلیف می شود.