ارتقاء کیفیت مراکز اسقاط، هدف اصلی تشکیل هیات انضباطی است

پنجشنبه 15 آبان 1393 ساعت 17:54

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قائم مقام ستاد حمل و نقل و سوخت کشور:
ارتقاء کیفیت مراکز اسقاط، هدف اصلی تشکیل هیات انضباطی است

 

 

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و رییس هیات انضباطی مراکز اسقاط و بازیافت گفت: ارتقاء کیفیت عملکرد مراکز اسقاط و بازیافت خودرو از مهمترین اهداف تشکیل هیات انضباطی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت است.


به گزارش پسماند ایران به نقل از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، اولین جلسه از دور جدید هیات انضباطی مراکز اسقاط و بازیافت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تشکیل گردید و در این جلسه از مدیریت امور مراکز اسقاط خواسته شد تا با توزیع توان و تقسیم کار به انجام امور در مراکز کمک کند.
ضرورت ارتقای علمی و فنی مراکز و سیستمی شدن امور نوسازی ناوگان و توجه به مسایل زیست محیطی و صنعتی از ضرورت‌های اجرایی در مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده است که باید به آن توجه ویژه نمود.
در این جلسه مفاد آیین نامه انضباطی مراکز اسقاط و بازیافت مورد بررسی قرارگرفت و مقرر گردید این آیین نامه در جلسه بعد نیز مورد بررسی مجدد قرار و نکات مبهم و یا مغفول مانده مورد بازبینی قرار گیرد و همچنین ابلاغ های گذشته مورد بازنگری و دقت نظر قرار گیرد.
در حاشیه این جلسه مجتبی شفیعی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و رییس هیات انضباطی مراکز اسقاط و بازیافت در خصوص شروع بکار دور جدید این هیات اظهار امیدواری کرد و گفت: در گذشته ستاد بر اساس بازدید‌ها و بازرسی‌هایی که انجام می‌داد و همچنین گزارشاتی که از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در خصوص تخلفاتی که صورت می پذیرفت دریافت می‌نمود اقدام می‌کرد و برخی از این تخلفات مربوط به نقض ابلاغیه‌ها و ضوابط ستاد و برخی دیگر مربوط به نقض قوانین مدنی و قانون تجارت بود که جنبه کیفری هم داشت که تلاش می‌شود در روند جدید نقاط ضعف و مبهم برطرف شود.
شفیعی افزود: در طرح جدید، بسیاری از مسئولیت‌هایی که توسط ستاد انجام می گرفت به مراکز اسقاط محول گشته و به نوعی چرخه، برون سپاری شده است و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، بیشتر نقش نظارتی را بر عهده دارد.
به گزارش پسماند ایران، به نقل از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، وی در خاتمه همچنین درباره تاثیر تشکیل هیات انضباطی در روند اسقاط خودروهای فرسوده اظهار داشت: تشکیل این هیات باعث ایجاد فضایی آرام در فرآیند می‌شود که با توجه به مشارکت 250 وارد کننده خودرو می بایست در بستری آرام و امن این هدف در مراکز محقق شود.