معاون استاندار: طرح جمع آوری و بی خطرسازی زباله مطب ها و آزمایشگاه های پزشکی در قزوین آغاز شد

شنبه 17 آبان 1393 ساعت 11:32

 

 

معاون استاندار:
طرح جمع آوری و بی خطرسازی زباله مطب ها و آزمایشگاه های پزشکی در قزوین آغاز شد


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: طرح بی خطرسازی و جمع آوری زباله های مطب ها و آزمایشگاه های پزشکی از امروز (شنبه) در استان آغاز شد.
[طرح جمع آوری و بی خطرسازی زباله مطب ها و آزمایشگاه های پزشکی در قزوین آغاز شد]
'منوچهر حبیبی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح دستگاه بی خطر ساز سیار زباله های عفونی، زباله مطب ها و آزمایشگاه ها را تحویل و پس از بی خطر کردن برای دفن به شهرداری تحویل می دهد.
این مسوول با اشاره به اینکه اجرای برای انجام این طرح محدوده زمانی درنظر گرفته نشده است، گفت:این طرح از مصوبات کارگروه پسماند استان است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی، سازمان نظام پزشکی، اداره کل حفاظت محیط زیست، شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.
وی با بیان اینکه زباله ها به سه نوع خانگی، صنعتی و بیمارستانی-عفونی تفکیک می شوند، اظهار کرد: بیمارستان ها مجهز به دستگاه های زباله سوز و بی خطر ساز می باشند اما مطب ها و آزمایشگاه های پزشکی از این امکان بی بهره هستند و به این ترتیب، ساماندهی زباله های این مراکز یک اقدام ضروری بود.
این مسوول، ساماندهی موضوع زباله را به خاطر حفظ محیط زیست و تامین سلامت و بهداشت جامعه جزو اولویت های کاری مدیران ارشد استان قزوین نام برد و ادامه داد: با توجه به این موضوع و تهدیداتی که زباله های عفونی برای بهداشت و سلامت جامعه بدنبال دارند، تصمیم گرفته شد تا طرح بی خطرسازی و جمع آوری زباله های مطب ها و آزمایشگاه های پزشکی به انجام برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به وجود بین 400 تا 500 مطب در استان، گفت: حدود 200 مطب پیش از اجرای این آمادگی خود را برای مشارکت در طرح یاد شده اعلام کرده بودند.
حبیبی با بیان اینکه به منظور ساماندهی جمع آوری و دفن زباله های صنعتی و خانگی نیز تصمیمات خوبی در کارگروه پسماند استان اتخاذ شده است، در پایان اظهار کرد: با تلاش ها و پیگیری های مدیران ارشد استان و همراهی مردم، زباله ها تهدیدی برای محیط زیست و بهداشت قزوین محسوب نخواهند شد.