زباله شهرستان ماسال ساماندهی می شود

یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 03:53

 

 

زباله شهرستان ماسال ساماندهی می شود


فرماندار ماسال بر ضرورت ساماندهی انواع زباله این شهرستان در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کرد.


به گزارش پسماند، ایران محمود قاسم نژاد عصر شنبه در کمیته برنامه ریزی ماسال افزود: مشکل زباله در سطح این شهرستان به ویژه شاندرمن یک مشکل خیلی قدیمی است.
وی همچنین اظهارداشت: انباشت زباله در حاشیه های شهر به دلیل نبود مکان مناسب برای دفن و دفع صحیح زباله بوده است.
فرماندار ماسال گفت: این موضوع در کمیته پسماند شهرستان مطرح و تمهیدات لازم اتخاذ شد.
وی در ادامه از تعرفه زمینی برای ساماندهی زباله شهرستان به همت منابع طبیعی و محیط زیست استان خبرداد و افزود: امسال در کمیته برنامه ریزی ماسال افزون بر 80 میلیون تومان برای محصور زمین و تجهیز این مکان اعتبار اختصاص یافته است.
قاسم نژاد اظهارداشت: با راه اندازی سایت دفن زباله دیگر مردم شاهد انباشت زباله در حاشیه جاده ها ، جنگل و رودخانه ها نخواهند بود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه به جامعه عشایر باید توجه جدی شود، گفت: عشایر کانون تولید در کشور هستند بنابراین باید بسترهای رفاهی و اقتصادی این جامعه را فراهم کرد.
فرماندار ماسال افزود: عشایر نقش موثری در خودکفایی اقتصادی بویژه تولید گوشت قرمز و شیر دارند. وی در ادامه با یادآوری اینکه 48 روستا از 98 روستای ماسال از نعمت گاز بهره مند و 26 روستا هنوز فاقد گاز است، اظهارداشت: هم اکنون 66.5 درصد جمعیت روستایی این شهرستان گاز دارند.
قاسم نژاد به ساخت مخزن پنج هزار متر مکعبی شهرستان ماسال اشاره کرد و گفت: این پروژه از مصوبات دور سوم سفر دولت گذشته بوده است.
وی افزود: این مخزن با هدف تامین آب آشامیدنی مطمئن شهرستان های ماسال، رضوانشهر و تالش احداث خواهد شد.
فرماندار ماسال یادآورشد: سال 91 و 92 در مجموع دو میلیارد تومان یعنی سالی یک میلیارد تومان به این پروژه اعتبار اختصاص یافته است.

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری مهر