تولید کربن صنعتی از ژنراتورهای برق کارخانه هاضم؛در آینده

یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 03:08

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خبرداد
تولید کربن صنعتی از ژنراتورهای برق کارخانه هاضم؛در آینده


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تولید کربن صنعتی توسط ژنراتورهای برق در سامانه تولید برق از پسماندهای شهری به روش هاضم در آینده خبر داد.


به گزارش پسماند ایران ، حسن کریمیان ، با بیان اینکه کارخانه هاضم می تواند به تولید کربن صنعتی از پسماندهای شهر تهران نیز بپردازد، گفت: با استفاده از این طرح می توانیم از دود حاصل از ژنراتورها، کربن اکتیو صنعتی مناسبی را در آینده تولید کنیم.
وی در خصوص اینکه تولید کربن صنعتی در حال حاضر جزو برنامه های این مجموعه نیست، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید این کربن را داریم و امیدواریم در آینده این امکان نیز به وجود آید.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در آینده ممکن است این طرح گسترش پیدا کند، افزود: کربن صنعتی در مواردی همچون تصفیه مواد، تولید مواد، ترکیبات خاص و فعالیت های شیمیایی کاربرد دارد.
وی درخصوص اینکه نیروگاه های تولید برق مقدار زیادی از انرژی را در قالب تولید حرارت اتلاف می کنند، خاطر نشان کرد: این در حالیست که این فناوری نوین نه تنها صرفه جویی چشمگیری در مصرف سوخت به همراه دارد بلکه آلاینده های کربنی کمتری را تولید کرده و مضرات آن به محیط زیست نیز کاهش خواهد داشت.
کریمیان با بیان اینکه تولید برق از ژنراتور بدون مصرف سوخت جزو جدیدترین فناوری برای کاهش آلاینده ها به شمار می آید، گفت: در این طرح با استفاده از حرارت اتلاف شده می توان برق تولید کرد و این مکانیزم عملا سوختی مصرف نمی کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه مواد الکترو حرارتی گرما را به برق تبدیل می کنند،عنوان کرد: با اجرای این سامانه در شهر تهران می توان در کاهش هزینه ها نیز صرفه جویی کرد البته گران بودن این مواد موجب شده تا کاربرد چندان زیادی در شهرها نداشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران