ساماندهی پسماندهای صنعتی در سایت محمدآباد

دوشنبه 19 آبان 1393 ساعت 02:14

 

 

از نیمه آذرماه سال جاری صورت می‌گیرد
ساماندهی پسماندهای صنعتی در سایت محمدآباد


مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: پذیرش زباله صنعتی و ساماندهی آن از نیمه آذرماه سال جاری امکان‌پذیر می‌شود.


به گزارش پسماند ایران ، ایرج زاهدپور در یازدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: زباله‌ها به سه دسته خانگی، صنعتی و بیمارستانی تفسیم‌بندی می‌شوند که ساماندهی زباله‌های عفونی بیمارستانی از روز گذشته در استان قزوین آغاز شده است.

وی افزود: برخی از مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها از قبل برای استفاده از سیستم بی‌خطرساز زباله‌های عفونی اعلام آمادگی کرده و مبلغ تعیین شده را برای عادی‌سازی زباله‌های عفونی پرداخت کرده بودند که از روز گذشته ارائه خدمات لازم به آنان آغاز شده است.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین اضافه کرد: بقیه مطب‌ها نیز براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان ماه قرارداد لازم برای بهره‌مندی از خدمات این سیستم را منعقد می‌کنند.
زاهدپور با اشاره به ساماندهی پسماندهای عادی ادامه داد: شرکتی با مشارکت شهرداری‌های استان قزوین تأسیس شده و نحوه مشارکت و سهم هر شهرداری در این شرکت مشخص شده است.
این مسئول عنوان کرد: همچین میزان وجهی که هر یک از شهرداری‌ها برای مشارکت در این شرکت باید پرداخت کند نیز مشخص شده است.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین تصریح کرد: تا پایان هفته جاری پیشنهاد کتبی شرکت ایتالیایی برای مشارکت در بحث ساماندهی پسماند در استان قزوین برای بررسی بیشتر دریافت می‌شود.
زاهدپور گفت: از نیمه آذرماه سال جاری پذیرش و ساماندهی پسماندهای صنعتی در سایت محمدآباد امکان‌پذیر می‌شود البته ساماندهی کامل این پسماندها براساس برنامه زمان‌بندی هفت ساله انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هزینه حمل و نقل و ساماندهی پسماندهای صنعتی از واحدهای صنعتی دریافت می‌شود، بیان کرد: اقداماتی که برای ساماندهی پسماندها در ماه‌های اخیر در استان قزوین صورت گرفته شاید در 25 سال گذشته انجام نشده بود.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین اضافه کرد: از مجموع شهرداری‌های فعال در این استان در حال حاضر هفت شهرداری پسماندهای خود را در سایت محمدآباد ساماندهی می‌کنند و برای چهار شهرداری نیز امکان انتقال پسماند به سایت محمدآباد وجود ندارد.
زاهدپور خاطرنشان کرد: هزینه‌های جاری سایت محمدآباد 136 میلیون تومان است که بین هفت شهرداری که پسماندهای خود را به این سایت منتقل می‌کنند، تقسیم شده است.
وی یادآور شد: 43 درصد سهام شرکتی که برای ساماندهی پسماندها تأسیس شده در اختیار شهرداری قزوین قرار دارد و بقیه سهام نیز در بین شهرداری‌های دیگر تقسیم می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری فارس