روزانه ۴۰ تن زباله محیط زیست شهر مکلان را تهدید می‌کند

دوشنبه 19 آبان 1393 ساعت 04:28

 

 

مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی‌:
روزانه ۴۰ تن زباله محیط زیست شهر مکلان را تهدید می‌کند

مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: روزانه به طور میانگین ۴۰ تن زباله در شهر ملکان تولید می‌شود متاسفانه محل دفن زباله شهر ارزیابی زیست محیطی نداشته و محیط زیست شهر را تهدید می‌کند.


به گزارش پسماند ایران، حمید قاسمی  در کار گروه مدیریت و مخاطرات زیست محیطی شهرستان ملکان اظهار کرد: همت دولت و دستگاه‌های اجرایی موجب شده کارهای خوبی در حوضه دریاچه ارومیه صورت بگیرد.
قاسمی گفت: بر طبق اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی بوده و تبعات رعایت نکردن مسائل زیست محیطی به همه بر می‌گردد.
وی افزود: روزانه به طور میانگین 40 تن زباله در شهر ملکان تولید می‌شود متاسفانه محل دفن زباله شهر ارزیابی زیست محیطی نداشته و محیط زیست شهر را تهدید می‌کند.
مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی اضافه کرد: با توجه به اینکه امروزه از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود باید تفکیک از مبدا زباله در این شهر به طور کامل اجرایی شود.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: متاسفانه دفع مواد زائد واحدهای تولیدی صنعتی تعدادی از شهرستان های همجوار اراضی ملکان موجب آلودگی آب سفره های زیرزمینی می شود و این آلودگی در موقع بارندگی براثر انتشار آن بیشتر می شود.
شهروز افخمی بر برخورد قاطع با اینگونه اقدامات که تخریب محیط زیست را به دنبال دارد، تاکید کرد و افزود: امکانات موجود اداره محیط زیست ملکان نیز خیلی ضعیف است.
وی اجرای صحیح طرح هادی روستاها را یادآوری کرد و خاطرنشان نمود: در اجرای این طرح به هدایت آب جوی‌ها فکری نشده و این موضوع به معضل جدی در هدایت آب‌های سطحی روستاها تبدیل شده است.
فرماندار ملکان نیز از طولانی شدن طرح فاضلاب این شهرستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بعد از گذشت بیش از 10سال این طرح هنوز به بهره برداری نرسیده و مشکل فاضلاب این شهرستان هرروز ابعاد جدیدی بخود می گیرد.
جهانگیر اسکندرزاده افزود: تاکنون بیش از 100میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.
وی گفت: طول خط این طرح 85 کیلومتر است که 48 درصد پیشرفت فیزیکی دارد وهم اکنون فاز دوم آن ادامه دارد.
فرماندار ملکان اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار تا چهار سال آینده پروژه فاضلاب ملکان به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :  خبرگزاری تسنیم