تکمیل مطالعه طرح پسماند شهرستان دشتی بوشهر تسریع شود

پنجشنبه 27 آذر 1393 ساعت 03:57

 

 

تکمیل مطالعه طرح پسماند شهرستان دشتی بوشهر تسریع شود


  معاون امورعمرانی وبرنامه ریزی فرمانداری دشتی استان بوشهر گفت: باید درمطالعه و اجرای طرح مطالعات پسماند ودفن اصولی وبهداشتی زباله های این شهرستان تسریع شود.

 


به گزارش پسماند ایران، حمید بردستانی روز چهارشنبه درجلسه گارگروه پسماند شهرستان دشتی افزود: طرح مطالعه پسماند ودفن زباله درسطح این شهرستان از سال 87 توسط پیمانکاران ومشاوران طرف قرارداد شهرداری ها دردست مطالعه است وبا گذشت شش سال هنوز تکمیل وبه مرحله اجرا نرسیده است.
وی اضافه کرد: تکمیل این طرح مطالعاتی سبب می شود شهرداری ها و دهیاران محل های مناسب دفن زباله تملک واقدامات اصولی وبهداشتی برای دفن زباله ها انجام دهند و از تخریب محیط زیست و نازیبا شدن چهره حاشیه شهرها و روستاها که نارضایتی شدید مردم را درپی داشته است جلوگیری می شود.
بردستانی تاکید کرد: امروز دردینا مهمترین دغدغه دولت ها و مردم و حفظ محیط زیست است و اداره حفاظت محط زیست به تنهایی قادربه به این کار نیست ونیازمند همکاری ومشارکت همه دستگاه های اجرایی، مسوولان، مردم و رسانه ها برای حفظ و ارتقا محیط زیست است.
وی ادامه داد: محیط زیست متعلق به نسل کنونی نیست بلکه سرمایه و امانتی نزد ما است که به نسل های آینده تعلق دارد و باید به بهترین وضعیت و کیفیت، پاکیزه وعاری ازهرگونه آلودگی از آن نگهداری کنیم.
معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرمانداری دشتی به اقدامات خوب شهرداری های این شهرستان اشاره کرد و افزود: در شش ماه گذشته بیش از500 سطل زباله کوچک ومتوسط و50 مخزن بزرگ زباله درشهرهای خورموج، کاکی، شنبه و بادوله نصب شده که باعث تغییر اساسی وضعیت مبلمان و دفن اصولی وبهداشتی زباله های شهری شده است.
بردستانی تاکید کرد: 25 درصد وضعیت سلامت وبهداشت عمومی برعهده بهداشت ودرمان است و75 درصد دیگر به وظایف ومسوولیت سایر دستگاه های اجرایی و مردم مربوط است که باید همه دررسیدن به شهر و روستای سالم و پاکیزه، مشارکت و همکاری داشته باشیم .
بردستانی همچنین از وضعیت دفن زباله های عفونی توسط مراکز بهداشتی ودرمانی دولتی وبخش خصوصی انتقاد کرد وخواستارهمکاری مسوولان بهداشت ودرمان با شهرداری ها و دهیاران برای دفن اصولی و بهداشتی زباله های عفونی وبهداشتی درسطح شهرستان شد.
شهرستان دشتی با مرکزیت شهر خورموج و 80 هزار نفر جمعیت در جنوب بوشهر واقع است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : ایرنا