مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان غربی: تولید زباله در روستاها باید مدیریت شود

جمعه 28 آذر 1393 ساعت 03:08

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان غربی: تولید زباله در روستاها باید مدیریت شود

 مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان غربی گفت: باید سعی کنیم تولید زباله به عنوان موضوعی مهم در روستاها مدیریت شود.


عین اله شریف پور در کارگاه آموزشی مدیریت پسماند بخش مرکزی ارومیه افزود: اگر بتوانیم در روستاها به میزان اندکی، تولید زباله را کاهش دهیم، به موفقیت رسیده ایم.
وی ادامه داد: کاهش میزان زباله در روستاها بدون انتقال ملزومات این بخش به جامعه هدف امکانپذیر نیست.
وی اضافه کرد: انتقال صحیح و کامل آموخته ها به جامعه هدف نیز وابسته به این است که خود مسوولان به آنچه که انجام می دهند، باور داشته باشند تا بتوان اعتماد مردم را برای همکاری در مدیریت پسماند و تولید زباله جلب کرد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر پراکندگی روستاها از بزرگترین چالشهای ما در حوزه پسماند روستایی است و نیازمند 42 محل دفن زباله هستیم.
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان غربی گفت: در این استان برای روستاهای خارج از حریم نیز 22 سایت دفن زباله تعریف شده که در صورت مواجه شدن روستاها با مشکل در زمینه حمل و نقل زباله ها و هزینه حمل و نقل نیز آماده تامین هزینه آن هستیم.
پرویز آراسته سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: باید بتوانیم این دیدگاه را که زباله خطرناک است در جامعه نهادینه کنیم چراکه به قدری زباله و مواد شیمیایی صنعتی تولید شده که خودمان در نحوه بازیافت آنها دچار مشکل هستیم.
کارگاه آموزشی یک روزه مدیریت پسماند روستایی در ارومیه با شرکت 100 دهیار بخش مرکزی ارومیه برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

lمنبع : ایرنا