نیروگاه زباله سوز به کمک مسوولین می آید

شنبه 29 آذر 1393 ساعت 03:19

 

رییس محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خبرداد : نیروگاه زباله سوز به کمک مسوولین می آید

 

پسماند ایران: رییس محیط زیست و توسعه پایداری شهرداری گفت : 22 بهمن‌ماه نخستین نیروگاه زباله‌سوز در کشور افتتاح می‌شود و مابقی کارخانه‌های زباله‌سوز نیز طبق برنامه‌ریزی‌های موجود تا پایان برنامه دوم و پنج ساله به پایان می‌رسد.


علی محمد شاعری با اشاره به موضوع معاینه فنی خودروها به عنوان موضوع مورد مناقشه شهرداری تهران و سایر ارگان‌ها گفت: ما معتقدیم معاینه فنی خودروها باید سالانه باشد، اما طبق مصوبه مجلس، خودروهای نو تا پنج سال از معاینه فنی معافند. البته ما با رایزنی‌هایی که با مجلس داشتیم، به دنبال این هستیم تا خودروهای نو نیز تا سه سال پس از تولید وارد روند معاینه فنی شوند و پس از آن نیز هر دو سال یک بار مورد معاینه فنی قرار بگیرند.
شاعری درخصوص ریزگردهای تهران و آلودگی هوای تهران تا منشاء گرد و غبار بیان کرد: ما حدود 8 هزار هکتار بیابان در تهران داریم که عامل اصلی انتشار ریزگردهای تهران محسوب می‌شوند و برخلاف تصور برخی ریزگردهای تهران منشاء خارجی ندارند و از بیابان‌های اطراف تهران وارد شهر می‌شوند
شاعری به کمک مردم در کاهش آلودگی های محیط زیست اشاره کرد و گفت :جلب حمایت مردم و رسانه‌ها را یکی از راه‌های حل مشکلات زیست محیطی تهران دانست و افزود: ستاد محیط زیست و توسعه پایدار وظیفه سیاستگذاری، هماهنگی و انسجام‌بخشیدن به فعالیت‌های سطح شهر تهران را برعهده دارد. ما تلاش می‌کنیم تا با حمایت مردم و رسانه‌ها از مشکلات محیط زیستی پایتخت بکاهیم و در همین راستا نیز نقشه راه محیط زیست را تعیین کرده و به مناطق 22 گانه ابلاغ کردیم و مناطق نیز بر این اساس برنامه‌های مدیریت شهری را نظارت می‌کنند تا از خسارت احتمالی در محیط زیست کاسته شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : ایسکانیوز