تحويل اولين محموله CMA(ماده جايگزين نمک) به سازمان مديريت پسماند

شنبه 29 آذر 1393 ساعت 03:28

 

 

 

تحويل اولين محموله CMA(ماده جايگزين نمک) به سازمان مديريت پسماند


کاهش اثرات خوردگي ناشي از کاربرد نمک در برفروبي، تاثير بهتر، سريعترو عدم آلودگي سفره‌آب‌هاي زير‌زميني و آب‌هاي سطحي از مهمترين مزاياي کاربرد کلسيم منيزيم استات مي‌باشد که سازمان مديريت پسماند را برآن داشت تا از اين ماده در عمليات برفروبي استفاده نمايد. به منظور بهبود روش‌هاي فعلي با رويکرد آسيب‌رساني کمتر به محيط زيست و معابر شهري با رعايت استاندارد‌هاي مربوطه، هماهنگي‌هاي لازم جهت کاربرد CMA(ماده جايگزين نمک ) در عمليات برف روبي انجام گرديد.

کريميان، مدير‌عامل سازمان مديريت پسماند با تاکيد بر لزوم تسريع در عمليات برفروبي پس از بارش برف و اهميت آن در جلوگيري از حوادث خاطر‌نشان کرد: نمک يا مخلوط شن و نمک نيز از مواد رايج در عمليات برفروبي در شهر تهران بوده اما از آنجايي که پس از آب شدن برف و يخ، شن موجود در آن به کانال‌ها و جوي‌هاي شهر رانده شده و موجب انسداد مجاري و کانال‌هاي آب و فاضلاب مي‌گردد، خسارت مالي بسيار زياد‌ي را به شهر وارد مي‌نمايد. از طرفي نمک موجود در اين ترکيب نيز وارد فضاي سبز شهري و آبهاي زير زميني شده و به کل فضاي سبز شهر لطمات بزرگي وارد کرده که جبران خسارت آن نيز بسيار سنگين است.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند ضمن نويد دريافت اولين محموله CMA توسط معاونت خدمات شهري اين سازمان اظهار داشت: اين ماده در اماکني از قبيل بزرگراه‌ها‌، پلها‌، ورودي و خروجي تونل‌ها و ساير معابر شهري به منظور کاهش اثرات خوردگي به کار رفته و تاثير بهتر و سريعتري نيز در مقايسه با نمک داشته و در عين حال تاثير بسيار کمي بر روي گياهان‌، درختان و يا علف‌هاي کنار جاده‌ها مي‌گذارد.کريميان در انتها با اشاره به اولويت زيست محيطي سازمان در کليه فرايندها، تاثير گذاري بسيار ناچيز اين ماده بر روي گونه‌هاي آبي و عدم بروز مشکل براي گياهان پس از طوفان را از ديگر مزيت‌هاي کاربرد CMA عنوان نمودند.