۱۰۰ هزار خانوار رشتی تفکیک از مبدا زباله را آموزش می‌بینند

یکشنبه 30 آذر 1393 ساعت 04:13

 

 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند رشت: ۱۰۰ هزار خانوار رشتی تفکیک از مبدا زباله را آموزش می‌بینند

 

پسماند ایران : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۰۰ هزار خانوار از ۲۴۰ هزار خانوار شهر رشت تحت آموزش طرح تفکیک از مبدا زباله قرار بگیرند.


مرتضی شریفی با اشاره به آخرین وضعیت آموزش طرح تفکیک از مبدا زباله در این شهر، اظهار کرد: اجرای جدید آموزش تفکیک از مبدا زباله در شهر رشت از اول آبان ماه امسال آغاز شد و حدود 40 هزار خانوار در سطح شهر تحت آموزش این طرح قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه طرح مذکور به صورت هم زمان در پنج منطقه شهر رشت و در قالب چهار پیمان توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 100 هزار خانوار از 240 هزار خانوار ساکن در سطح شهر رشت به صورت کامل تحت پوشش طرح تفکیک از مبدا زباله قرار بگیرند و پسماندهای خشک را از تر جدا و حجم زباله‌های شهر را کاهش دهند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در سال 94 این آموزش‌ها به صورت کامل به پایان برسد، گفت: شورای شهر رشت امسال 270 میلیون تومان اعتبار آموزشی در زمینه تفکیک از مبدا زباله را اختصاص داد.
شریفی با اشاره به اینکه در زمان مدیرعامل فقید سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت زحمات زیادی در زمینه آموزش تفکیک از مبدا زباله کشیده شد، خاطرنشان کرد: به دلیل بستر نامناسب در زمینه اجرای طرح با معضلات جدی رو به رو هستیم و در سنوات اخیر به وجود تغییر و جابه‌جایی جامعه آماری منطقه تحت پوشش این طرح در پنج تا شش سال گذشته شکافی در اجرای طرح ایجاد شده است که به ناچار آموزش این طرح مجددا آغاز شد.
وی درباره درصد کاهش حجم زباله‌های شهر رشت، تصریح کرد: باید منتظر اجرای کامل آموزش‌های تفکیک از مبدا زباله در سطح شهر باشیم تا بتوانیم آمار دقیقی را در این زمینه ارائه کنیم، برای توسعه و اجرای این طرح نیازمند مشارکت جدی مردم و همراهی رسانه‌ها هستیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت تاکید کرد: شهرداری نیازمند همکاری و همیاری شهروندان در اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله در شهر رشت است و تنها مشارکت مردم در اجرای درست این طرح می‌تواند بسیاری از مشکلات معضل زباله شهر و حتی استان را برطرف کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :خبرگزاری تسنیم