تصفیه‌خانه شیرابه مرکز دفن زباله گیلان به‌زودی اجرایی می‌شود

دوشنبه 01 دی 1393 ساعت 06:58

 

 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند رشت : تصفیه‌خانه شیرابه مرکز دفن زباله گیلان به‌زودی اجرایی می‌شود


پسماند ایران : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: تصفیه‌خانه شیرابه زباله گیلان با تخصص بودجه توسط شورای شهر رشت به‌زودی اجرایی می‌شود.


مرتضی شریفی، با اشاره به آخرین وضعیت مرکز دفن زباله سراوان رشت که بخشی از زباله‌های شهرهای دیگر گیلان را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: مرکز دفن زباله سراوان رشت در چند ماه اخیر دچار نابسامانی زیادی بود و اخیرا سازمان مدیریت پسماند شهرداری با مخروط شن و ماسه سطح زباله‌ها را پوشش داد و از بوی بد در منطقه کاست.
وی درخصوص ایجاد زمین فوتبال در سطح کوی زباله در لندفیل سراوان رشت، افزود: این کار نمادین به این دلیل انجام شد که به همه بگوییم مرکز دفن زباله‌ای که با چکمه بالای زانو قابل عبور نبود می‌تواند به شرایطی تبدیل شود که در آن فوتبال بازی کرد البته تحقق این مهم نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با اشاره به کاشت درخت در مرکز دفن زباله این شهر، گفت: سطح 700 مترمربع از مرکز دفن زباله سراوان رشت به عمق دو متر برداشت و با خاک زراعی پوشیده شد تا در هفته درختکاری پوشش گیاهی انجام می‌شود.
شریفی با بیان اینکه با اختصاص بودجه توسط شورای شهر رشت در سال 94 فاز اجرایی تصفیه‌خانه شیرابه مرکز دفن زباله سراوان رشت انجام می‌شود، تصریح کرد: مرکز دفن زباله سراوان زباله چند بخش و شهر گیلان را پوشش می‌دهد به همین دلیل برای حفظ محیط زیست استان و سلامت شهروندان احداث این تصفیه‌خانه ضروری است. وی خاطرنشان کرد: مطالعه طرح اتجام شده است و تنها برای مکان احداث تصفیه‌خانه مشکل وجود دارد که باید خریداری زمین انجام شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منبع خبری :خبرگزاری تسنیم