24 هزار دانش‌آموز تنکابنی سفیران مدیریت پسماند می‌شوند

چهارشنبه 03 دی 1393 ساعت 11:42

 

 

 

 

 

 

 

24 هزار دانش‌آموز تنکابنی سفیران مدیریت پسماند می‌شوند


عضو شورای شهر تنکابن گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با اداره آموزش و پرورش شهرستان تنکابن، 24 هزار دانش‌آموز این شهرستان سفیران فرهنگی سلامت محیط‌ زیست در میان خانواده‌ها می‌شوند.


علیرضا فلاحتکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین واحد مدیریت پسماند شهرداری و آموزش و پرورش شهرستان تنکابن برای کمک به حل مشکلات زیست‌محیطی با محوریت فرهنگ‌سازی خبر داد.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان تنکابن 206 مدرسه و آموزشگاه وجود دارد که 24 هزار دانش‌آموز در آن به تحصیل اشتغال دارند، اظهار کرد: بهترین آموزش و فرهنگ‌سازی در سنین پایه صورت می‌پذیرد و باید از این فرصت ویژه و ظرفیت‌های موجود در مدارس برای حل مشکل زباله و پسماندها بهره‌گیری شود.
عضو شورای شهر و فعال زیست‌محیطی شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه نشستی با آموزش و پرورش برای تدوین تفاهم‌نامه همکاری مذکور به‌زودی تشکیل می‌شود،اظهار کرد: سرانه تولید زباله در کشور زیاد است، باید با آموزش‌های کاربردی وضعیت مدیریت پسماندها و کاهش تولید زباله مدیریت شود.
فلاحتکار در ادامه گفت: این طرح به صورت کارشناسی و با بازخورد در سطح مطلوبی اجرا می‌شود و در این مسیر هدف ما بر این اصل مهم استوار است تا طرح سفیران سلامت محیط زیست بعد از اجرای موفقیت‌آمیز در تنکابن به عنوان پروژه‌ای ملی در تمامی شهرهای کشور اجرایی شود.