رفع كامل مشكلات زباله شرق مازندران، نيازمند زباله سوز است

چهارشنبه 03 دی 1393 ساعت 12:10

 

 

نماينده مردم بهشهر، نكا و گلوگاه درمجلس شوراي اسلامي گفت: رفع كامل مشكلات زباله شرق مازندران، نيازمند زباله سوز است.

 


به گزارش پسماند ایران، احمدعلي مقيمي، ظهر دوشنبه در جلسه شوراي اداري بهشهر در مسجد گت زمين خليل شهر افزود: خوشبختانه با وارد كردن دستگاه ويندرو بخش اعظمي از مشكلات دفع بهداشتي زباله در شرق مازندران رفع مي شود اما استمرار رفع اين مشكل نيازمند زباله سوز است.
وي اظهار كرد: كمپوست بدون دستگاه زباله سوز ابتر است و تنهايي مي تواند تنها ۶۰ درصد مشكلات زباله شرق مازندران را رفع كند كه تقاضا داريم مسئولين استاني در اين راستا همكاري بيشتري اعمال كنند تا زباله سوز نيز براي كمپوست بهشهر ديده شود و مشكلات دفع زباله در اين منطقه رفع شود.
مقيمي با اشاره به ضرورت توجه به سد سرشاخه گير در منطقه برزو فراش محله بهشهر خاطر نشان كرد: عدم وجود اين سد براي منطقه خطرآفرين است و اگر در شرايط فعلي به داد گل خيل در بهشهر نرسيم خداي ناكرده با بارندگي بعدي تهديد وجود دارد.
نماينده مردم بهشهر، نكا و گلوگاه درمجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ديوارهاي بلندي براي منازل حاشيه رودخانه ايجاد شده است كه خدمت شايسته اي بوده است يادآور شد: متاسفانه وجود پل هاي كوتاه در اين مسير همچنان مشكل آفرين است و با بارندگي شديد اين پل ها مملو از آب شده و همان آبگرفتگي را در منازل خواهيم داشت.
وي گفت: بايد با برنامه ريزي مناسب در اين راطبه وارد شويم تا با ايجاد سد سرشاخه گير در برزو فراش محله از بروز مشكلات جلوگيري كرده و با قيد فوريت موانع را برداريم.
مقيمي با اشاره به وجود مشكلات فراوان در شهرستان بهشهر افزود: ساماندهي فاضلاب شهري بهشهر از موارد مهمي است كه بايد در دستور كار قرار گيرد و از جمله پروژه هايي است كه بايد وقت و زمان مناسبي براي آن اعمال شود.
نماينده مردم بهشهر، نكا و گلوگاه درمجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مطالعات اجرای طرح هدایت آب و فاضلاب شهري بهشهر انجام شده است يادآور شد:متاسفانه سطح آب در مناطق پايين دست بهشهر بالا است و بايد در اين رابطه با برنامه ريزي درست در سال ۹۴ وارد شويم تا اين معضل رفع شود.
وي با اشاره به پروژه هاي عمراني سال گذشته گفت: در سال گذشته ۹ پروژه بزرگ در شهرستان بهشهر داشتيم كه در قالب طرح هاي بزرگ ملي ديده شدند كه در سال گذشته ۱۴۰ ميليارد تومان اعتبار داشت و امسال اين اعتبار به ۲۵۵ ميليارد تومان رسيده است تا اين طرح ها با اولويت و زمان بندي مناسب اجرايي شود.
مقيمي همچنين احداث و تجهيز كتابخانه دانشگاه علم و فن آوري مازندران در بهشهر را نيز از جمله پروژه هاي دانست كه در كنار فاضلاب شهري بايد مورد توجه ويژه مسئولان قرار گيرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری مهر