فرماندار آستانه: دهیاران پیگیر ساماندهی زباله ها در روستاها باشند

پنجشنبه 04 دی 1393 ساعت 04:28

 

 

فرماندار آستانه: دهیاران پیگیر ساماندهی زباله ها در روستاها باشند

 

 فرماندار آستانه اشرفیه گفت: ساماندهی زباله های مناطق روستایی این شهرستان باید به طور جدی در راس فعالیت های دهیاران باشد.


به گزارش پسماند ایران، 'حسین اسماعیلیان' روز چهارشنبه در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان افزود: مدیریت پسماند از جمله مقوله های بسیار با اهمیتی است که توجه به آن ما را در داشتن محیطی سالم یاری می کند.
وی با تاکید بر حفظ طبیعت مناطق روستایی اظهار داشت: دهیاران و شوراهای اسلامی باید تلاش کنند تا با توجه به اعتبارات کنونی در رفع مسائل مربوط به پسماند زباله های مناطق روستایی خود اقدام کنند.
وی در ادامه از تشکیل مجمعی متشکل از دهیاران، بهورزان ، شوراهای اسلامی، مدیران ستاد بحران و مسوولان ادارات در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: تشکیل این مجمع به منظور مدیریت مناسب در زمینه پسماند و حفظ منابع طبیعی منطقه انجام شده است.
اسماعیلیان همچنین از دهیاران به عنوان مدیران مناطق روستایی یاد کرد و گفت: انتظار می رود دهیاران اعتبارات لازم را در بودجه های سالانه خود در جهت مدیریت پسماند در نظر بگیرند و از محل درآمدهای خود در این خصوص فعالیت های لازم را انجام دهند.
وی در ادامه اجرای مناسب طرح ها و برنامه های مختلف عمرانی در سطح روستاها را یکی از وظایف مهم دهیاران عنوان و اظهار کرد: دهیاران باید با توجه به اعتباراتی که به آنها اختصاص می یابد در جهت اولویت بندی کردن اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در سطح روستاها و نحوه فعالیت پیمانکاران نظات کامل داشته باشند.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه همچنین با اشاره به تعامل شوراهای اسلامی و دهیاران با ادارات و نهادها گفت: این تعامل موجب می شود تا فعالیت های عمرانی و خدماتی هرچه بهتر در سطح روستاها به اجرا در آید.
وی همچنین با تاکید بر مدیریت آب زراعی در سطح روستاها نیز گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی باید بکوشند تا با توجه به امکانات موجود در سطح روستاهای خود در جهت مدیریت آب های سطحی در آبندان ها اقدام کنند.
وی با اشاره به در پیش بودن فصل زراعی جدید اظهار کرد: باید تلاش شود تا از هرگونه هدر رفت آب زراعی در روستاهای این شهرستان جلوگیری شود و با متخلفین نیز که نسبت به هدر رفتن آب زراعی اقدام می کنند برخورد قانونی صورت گیرد.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای بیش از 100 روستاست که از این تعداد حدود 85 روستا دارای دهیاری مصوب هستند. شهرستان آستانه اشرفیه در 35کیلومتری شرق مرکز گیلان قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :ایرنا