مناطق جمع آوري زباله به صورت زوج و فرد در قم مشخص شدند

پنجشنبه 04 دی 1393 ساعت 10:09

 

 

 

 

 

مناطق جمع آوري زباله به صورت زوج و فرد در قم مشخص شدند


به گزارش پسماند ایران ، رضا بامداد اصل در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي قم فردا، با اشاره به موضوع جمع آوري زباله شهر قم به صورت طرح زوج و فرد اظهار داشت: در هيئت مديره سازمان بسته هاي كلان سياست گذاري، نحوه تغيير اصلاح الگوي مصرف مورد بررسي قرار گرفته كه يكي از اين موضوعات طرح جمع آوري زباله هاي شهر قم به صورت يك شب در ميان و به صورت زوج و فرد است.
وي افزود: در ماموريتي كه به شهر شيراز داشتيم، صحبت هاي با مديران شهرداري شيراز انجام گرفت، نتيجه به اين صورت بود كه برخي از سياست هاي شهرداري ها از جمله طرح زوج وفرد باعث شده است كه ميزان مصرف مردم و ميزان توليد زباله تحت تاثير اين تصميمات قرار گيرد.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند تصريح كرد: ما شاهد اين هستيم در شهر تهران به علت اينكه توجهي به جمع آوري زباله به صورت زوج و فرد نمي شود توليد زباله به صورت روز افزون در حال افزايش است.
وي فوايد اين طرح را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت:در شهرهاي يزد و اصفهان كه اين طرح را مورد اجرا قرار داده اند به نسبت افزايش جمعيت سرعت توليد زباله پايين آمده است و اين فرهنگ در بين مردم نهادينه شده است كه زباله اضافه توليد نكنند.
بامداد اصل افزود: اقتصاد مقاومتي كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري نيز قرار دارد مي تواند از اصلاح الگوي مصرف شروع شود، مردم بايد بدانند از امكاناتي كه در اختيار دارند نهايت استفاده را كرده و در نگهداري آنها كوشا باشند.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند با اشاره به اجراي اين طرح در آينده اي نزديك در قم خاطر نشان ساخت: بعد از اتمام مطالعات اجتماعي و فرهنگي در راستاي اجراي اين طرح برخي مناطق در شهر قم انتخاب شدند. وي ادامه داد:ساكنان منطقه ۴ و همچنين پرديسان تا قبل از پايان سال ۹۳ منتظر جمع آوري زباله به صورت زوج و فرد باشند.