مدیر حفاظت محیط زیست ساوه: مرحله دوم پایش واحدهای تولیدی و صنعتی ساوه آغاز شد

پنجشنبه 04 دی 1393 ساعت 10:26

 

 

مدیر حفاظت محیط زیست ساوه: مرحله دوم پایش واحدهای تولیدی و صنعتی ساوه آغاز شد

 


به گزارش  پسماند ایران ، پرویز نبیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران بااشاره به ظرفیت صنعت ساوه اظهار داشت: بخش صنعت این شهرستان ظرفیت‌های فراوانی دارد که رعایت ضوابط زیست محیطی و حفظ محیط زیست توسط آنان بسیار مهم است.
وی افزود: توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی شدن بسیاری از کشورها بدون توجه به ملاحظات و الزامات سازگاری با محیط زیست سبب از بین رفتن منابع طبیعی، تغییرات آب و هوا، انباشت موادزاید و خطرناک و انواع آلودگی‎های زیست محیطی شده است.
مدیر حفاظت محیط زیست ساوه تصریح کرد: به منظور مدیریت صحیح و اصولی پسماند دومین مرحله پایش واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی، عمرانی در ساوه آغاز و پس از بررسی‎های کارشناسان ساوه برنامه‎ای عملیاتی برای مدیریت پسماندهای صنعتی ارائه می‎شود.
نبیلی با اشاره به حرکت به سوی توسعه پایدار گفت: هر دو هدف رشد اقتصادی و حفاظت محیط زیست با تغییر سمت و سو به سوی حفظ محیط زیست و فراهم آوردن توسعه پایدار و اقتصاد سبز مدنظر مسئولان قرار گرفته است.
وی افزود: در مرحله نخست طرح پایش به 50 واحد آلاینده در شازند هشدارهای قانونی برای مدیریت و نحوه کنترل پسماند داده و از سوی دیگر برنامه‌های اصولی جهت رفع آلودگی زیست محیطی ارائه شد.
مدیر حفاظت محیط زیست ساوه تصریح کرد: بر اساس ضوابط ابلاغی واحدهای صنعتی و تولیدی که نیازمند توسعه، افزایش ظرفیت و یا تغییر خط تولید هستند در ابتدا باید استعلام موردی را از محیط زیست دریافت دارند.
نبیلی با اشاره به بند ب ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و قانون مدیریت پسماند گفت: طبق قانون فوق کلیه واحدهایی که تولیدکننده پسماند، باید با همکاری آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به خود اظهاری در پسماند و ارائه برنامه عملیاتی مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه اقدام کنند.
وی افزود: پس از ارسال اخطارهای لازم به واحدهای آلاینده ساوه، تعداد 37 واحد به علت عدم ارائه به موقع برنامه عملیاتی برای برخورد قانونی به مقام قضائی معرفی شدند.
مدیر حفاظت محیط زیست ساوه تصریح کرد: یکی از معضلات، موقعیت مکانی نامناسب برخی صنایع وکارخانه‌ها در فواصل نزدیک به محیط‌های شهری بوده که در اثر فعالیت آنها شاهد برهم خوردن تعادل زیست محیطی در این محدوده‌هاهستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم 

عکس تزیینی است.