پسماندهای ۶۰ درصد مطب‌های پزشکی گیلان خطرناک است

شنبه 06 دی 1393 ساعت 04:37

 

 

 

مدیرکل محیط‌ زیست گیلان : پسماندهای ۶۰ درصد مطب‌های پزشکی گیلان خطرناک است

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی در تمام مطب‌های پزشکی و خصوصی به صورت کامل انجام نمی‌شود، گفت: پسماندهای ۶۰ درصد مطب‌های پزشکی گیلان خطرناک است.
محمدرضا برجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره وضعیت ساماندهی پساب و پسماندهای بیمارستان‌های گیلان، اظهار داشت: در تمام بیمارستان‌های دولتی استان کار بی خطرسازی هیدروکلاو پسماندهای پزشکی به صورت 100 درصد انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی در تمام مطب‌های خصوصی به صورت کامل انجام نمی‌شود، افزود: بی‌خطرسازی در مطب‌های خصوصی در 40 درصد شهرستان‌ها کامل شده و پسماندهی 60 درصد مطب‌های خصوصی خطرناک است که به صورت معمولی وارد جایگاه دفن زباله می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان درباره وضعیت پساب‌های بیمارستانی، گفت: بیمارستان‌های خصوصی در زمینه استفاده از سیستم تصفیه پساب پیش‌قدم بودند ولی بیمارستان‌های دولتی هنوز این مهم را انجام نداده‌اند و تنها در بیمارستان دولتی رودسر این کار انجام شد.
برجی با بیان اینکه هیچکدام از بیمارستان‌های دولتی رشت به این سیستم مجهز نیستند، تصریح کرد: از هفت بیمارستان خصوصی استان تنها یک بیمارستان سیستم تصفیه پساب ندارد.
وی با اشاره به پسماندهای پزشکی و بیمارستانی، تصریح کرد: این پسماندها شامل پسماندهای عفونی، بافت‌های ناشی از اعمال جراحی، زایمان و آزمایشگاه‌ها است.