افزايش ۲۵ درصدي پسماند خشك از اواخر بهمن ماه

شنبه 06 دی 1393 ساعت 03:54

 

 

مدیر عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري اصفهان خبرداد: افزايش ۲۵ درصدي پسماند خشك از اواخر بهمن ماه

 

مدیر عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري اصفهان اعلام كرد: دراواخر بهمن ماه تا اوايل سال جديد به دليل افزايش خريد شهروندان پسماند خشك ۲۵ درصد افزايش مي يابد.
به گزارش پسماند ایران، تيمور باجول با اعلام اين خبر گفت: روزانه یک هزار تن پسماند در شهر اصفهان تولید می شود که سرانه هر شهروند به طور متوسط ۶۵۰ گرم در روز می باشد.
وی با بیان اینکه در اواخر بهمن ماه تا اوايل سال جديد پسماند خشك ۲۵ درصد افزايش مي يابد افزود: به دليل خريد شب عيد از اواخر بهمن ماه ميزان مواد پليمري و مقوا به عنوان مواد بازيافتي در پسماند شهر افزايش مي يابد به طوري كه در اين ايام ميزان پسماند عادي به يك هزار و ۲۵۰ تن در روز مي رسد.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري اصفهان با تاكيد بر تفكيك مواد بازيافتي در مبدا به خصوص در منازل اضافه كرد: شهروندان مي‌توانند با مراجعه به ۲۵غرفه‌ثابت بازيافت در قالب ساختماني و ۵۰ كانكس در سطح مناطق ۱۵ ‌گانه اصفهان و تحويل اقلام بازيافتي خود به اين غرفه‌ها هدايايي از جمله كود ورمي كمپوست را دريافت کنند. وي با اشاره به اين كه غرفه هاي بازيافت مستقر درمحلات آماده دريافت پسماند هاي شهروندان مي باشند اذعان داشت: شهروندام از وارد کردن زباله هاي بازيافتي به پسماند تر خودداري كنند.
باجول از سياست هاي اقتصاد مقاومتي را افزایش جمع آوری اقلام بازیافتی جهت ایجاد ارزش افزوده و همچنین کاهش هزینه های حمل و نقل و دفع پسماندها برشمرد و تصريح كرد: لازم است شهروندان در تفكيك پسماند از مبدا همكاري و مديريت كنند تا شاهد كاهش هزينه ها باشيم چرا كه روزانه هزينه هاي بسياري به منظور جمع آوري ، حمل و نقل ، دفع و دفن پسماندها صورت مي گيرد.
وي با تاكيد بر اين كه استفاده مجدد از پسماند خشك از برنامه هاي اولويت دار اين سازمان است خاطرنشان كرد: اين مهم نه تنها منافع اقتصادي مهمي را در پي دارد بلكه با سلامت انسان ها در ارتباط است و محيط زيست را از خطر آلودگي نجات مي دهد .