30میلیارد تومان در بخش حمل و جمع آوری زباله سرمایه گذاری شده است

یکشنبه 07 دی 1393 ساعت 03:57

 

 

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری شیراز: 30میلیارد تومان در بخش حمل و جمع آوری زباله سرمایه گذاری شده است


به گزارش پسماند ایران، روح ا.. خوشبخت طی سخنانی اظهار داشت: محدوده خدمات سازمان پسماند 277 هکتار است که 91 هکتار از محدوده خدماتی در بافت تاریخی و فرهنگی قرار دارد.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با بیان این مطلب در خصوص واگذاری خدمات پسماند بافت تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی و نوسازی ناوگان پسماند افزود: 85 تا 90 درصد از بودجه سازمان پسماند شهرداری شیراز به نظافت و جمع اوری زباله در شهر شیراز اختصاص می یابد.
وی بیان داشت: بودجه سال جاری سازمان پسماند بالغ بر 64 میلیارد است که پیش بینی می شود با توجه به افزایش فعالیت ها این بودجه در سال 94 با افزایش 20 درصدی به بیش از 64 میلیارد تومان افزایش یاید.
ضمن اشاره به اینکه روزانه 918 تن زباله در شهر شیراز جمع آوری می شود اظهار داشت: روزانه به ازای هر نفر در شهر شیراز 605 تا 610 گرم زباله جمع آوری می شود.
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تصریح کرد: با رهنمودها و حمایت های شورا و شهرداری از سال 90 واگذاری خدمات جمع آوری زباله در شهر شیراز برون سپاری شده است و در همین راستا تا کنون 134 ماشین جمع آوری زباله با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ناوگان حمل وزباله اضافه شده است.
خوشبخت ابراز داشت: با توجه به اصل 44 قانون اساسی بالغ بر 30 میلیارد تومان توسط پیمانکاران غیر بومی جذب و در بخش حمل و جمع آوری زباله سرمایه گذاری شده است.
وی ضمن اشاره به اینکه با حمایت بخش خصوصی و سرامیه گذاری که صورت گرفته در بخش پسماند خودکفا شده ایم خاطر نشان کرد: تعداد 13 ماشین الات حمل زباله بصورت روبسته و با توان بخش خصوص با قرار داد 5 ساله در بخش پسماند به کار گرفته شده است.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اظهار داشت:ارایه خدمات پسماند در نقاط مختلف شهرداری به بخش خصوصی واگذار شده که در پایان مرحله برون سپاری خدمات تعداد 12 دستگاه حمل زباله با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری در بافت تاریخی و فرهنگی برای ارایه خدمات پسماند واگذار شد.
خوشبخت ضمن اشاره به اینکه هدف اصلی برون سپاری خدمات کاهش هزینه ها است، عنوان کرد:منطقه بافت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز به لحاظ نوع ساخت و سازه ها و معابر تنگ بیشترین هزینه های خدمات پسماند در این منطقه به خود اختصاص می دهد.
وی ابراز داشت:هزینه ارایه خدمات سازمان پسماند به ازای هر خانوار 40 هزار تومان در سال 92 بوده است که در منطقه تاریخی و فرهنگی این هزینه ها بیش از 160 هزار تومان بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری پانا