روزانه ۱۵۰ تن زباله در بوشهر تولید می‌شود

سه شنبه 09 دی 1393 ساعت 02:50

 

 

 

مدیرعامل پسماند شهرداری بوشهر: روزانه ۱۵۰ تن زباله در بوشهر تولید می‌شود


پسماند ایران: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: سرانه تولید زباله در شهر بوشهر ۸۵۰ گرم است که بر این اساس روزانه ۱۵۰ تن زباله در این شهربندری تولید می‌شود که نسبت به استاندارد جهانی بسیار بالا است.
به گزارش پسماند ایران , مسعود غلامزاده‌فرد بعداز ظهر امروز در نشست با پاکبانان شهر بوشهر با بیان اینکه آموزش برای ارتقاء سطح آگاهی پاکبان‌ها ضروری است اظهار داشت: پاکبانان برای حفظ سلامتی خود با شرکت در کلاس‌های آموزشی آگاهی‌های خود افزایش دهند.
وی با اشاره به اینکه پاکبانان همواره در معرض بیماری‌ها قرار دارند گفت: این افراد همواره در معرض بیماری‌های گوناگون از جمله بیماری‌های سالک، وبا و پوستی قرار دارند که باید دراین حوزه دقت ویژه‌ای داشته باشند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر افزود: 200 نفر از پاکبان‌های شهر بوشهر امروز در کلاس آموزشی حفاظت فردی و استفاده از وسایل کار شرکت کردند.
وی با بیان اینکه این آموزش‌ها به صورت فصلی ارائه می‌شود گفت: این آموزش‌ها برای افزایش سطح آگاهی پاکبان‌ها برگزار می‌شود.
غلام‌زاده فرد با اشاره به تولید روزانه 150 تن زباله در بوشهر بیان کرد: یکی از آسیب‌هایی که این افراد با آن رو‌به‌رو هستند بیماریهای ناشی از زباله‌ها و محیط‌های آلوده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر افزود: هر شهروند بوشهری روزانه 850 گرم زباله تولید می‌کند که این میزان نسبت به میانگین جهانی بالاست
وی افزود: 70 درصد زباله‌های خانگی موادآلی دارند و قابل تبدیل به کمپوست هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: 20 درصد زباله‌های خانگی قابل بازیافت و 10 درصد زباله‌ها در شهر بوشهر هم غیرقابل بازیافت است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم