توقف ساخت کارخانه کمپوست در قائمشهر

سه شنبه 09 دی 1393 ساعت 03:03

 

 

توقف ساخت کارخانه کمپوست در قائمشهر


فرماندار قائمشهر گفت: فرصت سرمایه‌گذاری برای ساخت کارخانه کمپوست در قائمشهر به دلیل سهم‌خواهی شورای شهر از دست رفت.


به گزارش پسماند ایران، مهدی محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معضل بزرگ قائمشهر، دفن نامناسب زباله است و زباله این شهر حدود 40 سال است روی هم دپو می‌شود.
وی با بیان اینکه 80 درصد از درآمدهای شهرداری صرف هزینه‌های جاری می‌شود، افزود: با ساخت کارخانه کمپوست در قائمشهر برای 300 نفر فرصت اشتغالزایی ایجاد می‌شد و شهرداری می‌توانست با الحاق 150 کارگر خود در آن شرکت بار هزینه خود را کمتر کند.
محمدی با اشاره به اینکه کارخانه نساجی از سال 86 به خارج از شهر منتقل شد، ادامه داد: پیگیری‌هایی انجام شد که طی آن به این جمع‌بندی رسیدیم، به دلیل بدهکاری کارخانه نساجی به بانک و دستگاه‌های خدماتی امکان دریافت وام برای این کارخانه وجود نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: سعی شده با همراهی مدیران شرکت و چند نماینده از کارگران، یک اراده جمعی بوجود آید تا طلب کارگران پرداخت شود. بانک ملی 12 میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت طلب کارگران به این شرکت اختصاص داد که بزودی به کارگران پرداخت می‌شود.
محمدی بیان کرد: تعداد کارگران این کارخانه بالای 500 نفر هستند. 96 درصد کارگران شکایت کرده‌اند. لیست کارگران در دسته‌های 70 نفری تهیه شده که با هماهنگی نماینده بانک ملی ظرف مدت 10 روز پرداخت می‌شود.
فرماندار قائمشهر افزود: امیدواریم کارخانه نساجی که در سال 86 پلمب شده بود، با حضور کارفرمای این کارخانه و تحقق وعده‌های وی 650 نفر نیروی کار تا پایان 94 بکار گرفته می‌شود. نساجی دستخوش تغییر مدیریت خود شده و برخی مدیران، برخی از دستگاه‌های این کارخانه را با عنوان ضایعات فروخته‌اند. محمدی گفت: امروز این کارخانه نزدیک به ماهانه 150 میلیون تومان سوددهی دارد و همه باید از روند پیشرفت کارخانه حمایت کنیم تا توسعه لازم صورت گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : ایسنا