محیط‌زیست به‌زودی در تسخیر زباله‌ها

سه شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 19:36
  محیط‌زیست به‌زودی در تسخیر زباله‌ها
«امیر زلقی» ، با اشاره به تصویب قانون مدیریت پسماند در سال 1383 و تهیه آئین‌نامه اجرایی آن در سال 1384، اظهار کرد: متأسفانه این قانون در شهرستان دورود در طول سنوات گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: بالا بودن تولید پسماند در کشور و شهر دورود و عدم مدیریت مناسب، پسماند را به خطری جدی برای سلامت، بهداشت و محیط زیست مبدل کرده که در صورت عدم به‌کارگیری مدیریت مناسب جهت پسماندها دیری نخواهد گذشت که زباله‎ها، محیط زیست ما را تسخیر خواهند کرد.
زلقی ادامه داد: آغاز این معضل را می‎توان در انبوه زباله‎های رها شده در طبیعت که زیباترین چشم‎اندازها را به زشت‎ترین منظرها تبدیل کرده است مشاهده کرد.
رئیس حفاظت محیط‌زیست دورود با بیان این موضوع که بسیاری از زباله‎ها بعد از تجزیه از طریق جذب زیستی وارد بدن موجودات زنده و به خصوص انسان‎ها شده و باعث افزایش انواع بیماری‎ها می‌شوند، مدیریت پسماندها را یک ضرورت دانست.
وی اقدام سریع و مدیریت شده و علمی متولیان امر مدیریت پسماندها در سطح شهرستان دورود را خواستار شد و افزود: با توجه به خطر زیاد پسماندهای پزشکی برای محیط‌زیست و بهداشت عمومی و اختلاط این پسماندها با زباله‎های شهری و امکان ورود شیرابه آنها به آب‎های زیرزمینی و رودخانه ماربره، شیوه دفع فعلی این پسماندها را بسیار نامناسب دانست و بر چاره‎اندیشی سریع و مدیریت آنها تأکید کرد.


منبع : ایسنا