هر کیلو زباله حدود 1070 ریال هزینه جمع‌آوری دارد

چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 15:54
 هر کیلو زباله حدود 1070 ریال هزینه جمع‌آوری دارد
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه هزینه جمع آ‌وری، حمل و نقل و دفن پسماند برای هر کیلو زباله حدود 1070 ریال است، گفت: برای جمع‌آوری و حمل زباله‌ها روزانه بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه می‌شود.


به گزارش پسماند ایران، حسین جعفری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: طبق محاسبات و تحقیقات انجام شده فضای اشغال شده(جرم حجمی) زباله مخلوط در خودروهای جمع آوری برای هر سه متر مکعب زباله مخلوط در نیسان‌های طرح و خاور حدود 300کیلوگرم بوده و در صورتی که این فضا برای هر مترمکعب زباله خشک حدود 100کیلوگرم است.
وی ادامه داد: با مقایسه رقم 100و 300 کلیوگرم مشخص می‌شود که جداسازی زباله‌های خشک که غالبا حجیم هستند از زباله‌های مخلوط به میزان لازم بر سیستم حمل و نقل‌های زباله‌های شهری ولتاژ حمل شده توسط هر یک از سمی‌تریلرها تاثیر خواهد گذاشت.
جعفری تاکید کرد: بر اساس برآورده‌های بعمل آمده در دنیا روزانه حدود 5.5 میلیون تن زباله، در ایران حدود 50 هزار تن زباله در روز و در تهران به طور میانگین 7500 تن به عنوان پسماند خانگی تولید می‌شود.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه 38درصد زباله‌ها خشک هستند، یادآور شد: زباله خشک شامل مقوا، پلاستیک، شیشه، فلزات، نان خشک و... است و همچنین 62درصد از پسماند را زباله‌های تر تشکیل می‌دهند.
جعفری در پایان با بیان اینکه هزینه جمع آوری، حمل و نقل و دفن پسماند برای هر کیلو زباله حدود 1070 ریال است، تصریح کرد: برای جمع‌ آوری و حمل زباله‌ها روزانه بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه می‌شود.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران