شهرداران کم‌کار در اجرای ‌طرح تفکیک زباله در گیلان برکنار می‌شوند

سه شنبه 09 تیر 1394 ساعت 04:16
شهرداران کم‌کار در اجرای ‌طرح تفکیک زباله در گیلان برکنار می‌شوند

استاندار گیلان گفت: اگر شهرداران طرح تفکیک زباله را به صورت صد درصدی تا پایان امسال در شهرهای گیلان اجرا نکنند برکنار می‌شوند.


به گزارش پسماند ایران، محمدعلی نجفی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران گیلان با انتقاد از صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: بیمه محصولات کشاورزی استان از متوسط کشوری عقب‌تر است و انتظار داریم این وضعیت در هفته جاری مشخص شود.
وی بر برخورد با تعلل در بیمه کردن محصولات کشاورزی گیلان تاکید کرد و افزود: اگر نیاز به اصلاح قوانین است باید اقدام شود و فعالیت‌های بیمه باید در راستای حمایت از کشاورزان باشد.
نجفی با اشاره به کاهش ورودی آب رودخانه‌ها در گیلان، تصریح کرد: آب رودخانه‌ها به دلیل تبخیر کاهش پیدا کرده و به مرحله خشکی رسیده است.
استاندار گیلان با تاکید بر تلاش مسئولان در مدیریت منابع آبی در شالیزارها، بیان کرد: مدیران با استفاده از تبصره 10 و 12 برای تامین آب شالیزارها هزینه لازم را انجام دهند.
وی خواستار ارائه فعالیت‌ها توسط مدیران به رسانه‌ها شد و گفت: ممکن است برخی به‌دنبال منافع سیاسی خود باشند اما مسئولان پیگیر برطرف کردن مشکلات مردم هستند.
نجفی بر حضور بسیار قوی فرمانداران در عرصه تاکید کرد و یادآور شد: انتظار داریم صدا و سیمای مرکز گیلان برخورد سیاسی با موضوع‌ها نداشته باشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه اگر نیاز باشد به صدا و سیمای مرکز گیلان تذکر می‌دهیم، خاطرنشان کرد: صدا و سیما موظف است فعالیت مدیران را پخش کند.
وی ادامه داد: مردم نباید احساس کنند مدیریت در شهرستان‌ها رها شده و اگر این‌گونه باشد ما تحمل نمی‌کنیم ضمن اینکه نباید انتظار داشته باشیم از مدیران تعریف و تمجید شود.
نجفی با اشاره به گزارش پخش شده زیست‌محیطی در صدا و سیمای مرکز گیلان، اظهار کرد: زباله موضوع جدیدی در استان نیست و باید وضعیت احداث کارخانه‌های کمپوست به مردم اعلام شود.
استاندار گیلان تفکیک زباله از مبدا را جزو وظایف شهرداران اعلام کرد و افزود: اگر شهرداری تا پایان امسال به صورت صد درصدی تفکیک زباله را از مبدا اجرا نکند از کار برکنار می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه سوخت مورد نیاز موتورهای کشاورزی در گیلان موجود است، تصریح کرد: کشاورزان نباید برای دریافت سوخت مورد نیاز با مشکل مواجه شوند.

 

منبع : فارس