الزام شهرداری‌های بهارستان به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی

چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 07:36
الزام شهرداری‌های بهارستان به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی
الزام شهرداری‌های بهارستان به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در مراکز دپوی موقت زباله خبر داد.


به گزارش پسماند ایران نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان، رضا شایسته از الزام شهرداری به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در مراکز دپوی موقت زباله خبر داد.
وی با اشاره به بازدید هفته گذشته اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بهارستان از مراکز دپوی موقت زباله شهرداری‌های نسیم‌شهر، گلستان و صالحیه و همچنین مراکز تجمع نخاله‌های ساختمانی اظهار کرد: عدم رعایت حداقل استانداردها و الزامات زیست‌محیطی در این مراکز تبعات جبران‌ناپذیری را به محیط زیست منطقه وارد کرده است.
سرپرست محیط زیست بهارستان بیان کرد: عدم فنس‌کشی مناسب، عدم وجود سیستم تصفیه فاضلاب شیرابه زباله، عدم وجود فضای سبز، قرارگیری مراکز دپو در حریم رودخانه و همچنین نزدیکی به منازل مسکونی و بعضاً عدم انتقال روزانه پسماندها به مرکز دفن زباله، رود شور رباط کریم و آمیخته شدن پسماندهای پزشکی با این پسماندها ازجمله این موارد است.
شایسته بابیان اینکه بر اساس بررسی‌های کارشناسی به‌عمل‌آمده روزانه 400 تا 450 تن زباله و 80 تن نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان تولید می‌شود، تصریح کرد: بافت فرسوده شهرستان بهارستان موجب تقاضای زیاد تخریب و نوسازی و تولید حجم زیاد پسماند عمرانی و ساختمانی شده و با توجه به عدم وجود مکان مناسب برای تخلیه و دپو، معضلات زیست‌محیطی منطقه را اضافه کرده است.
سرپرست محیط زیست بهارستان خاطر‌نشان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع به‌طورجدی پیگیر تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بهارستان و تصویب طرح تفصیلی آن در شوراهای اسلامی شهرهای مربوطه هستیم.
وی افزود: شهرداری‌ها شهرستان متعهد شدند استانداردهای زیست‌محیطی ملاک عمل سازمان حفاظت محیط زیست را در مراکز دپو اجرایی کنند.