شهرک مهدیه قزوین طعمه گذاری شد

یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 20:44
شهرک مهدیه قزوین طعمه گذاری شد
موش سبب بروز بیش از ۳۵ بیماری خطرناک در انسان می شود.

 

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در راستای طرح مقابله با موشها و جوندگان موذی ، شهرک مهدیه نیز طعمه گذاری شد.
به گزارش  پسماند ایران  به نقل از روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري با بيان اينکه در زمینه مقابله و معدوم سازی موش های شهری از ابتدای مهر ماه اقدامات ویژه ای صورت گرفته است ؛ افزود: سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين به دنبال اين است تا با اجرای طرح مقابله با جوندگان موذی و مشارکت شهروندان با رعایت اصول بهداشتی ،تعداد این حیوانات را در سطح شهر به حداقل برساند.
وی افزود:بهداشتی نگه داشتن محیط زیست شامل: جمع‌آوری، حمل و دفع زباله بطور بهداشتی( زباله باید در کیسه‌های درب بسته قرار داده شده و فقط در ساعت تعیین شده یعنی 9 شب به خارج از ساختمان منتقل شود) این یعنی محدود سازی غذا ، آب و زیستگاه در دسترس این موجود و محدود ساختن نیازهای زیستی این جانور که میتواند در امر کاهش آن در سطح معابر و کانالهای شهر بسیار موثر باشد.
وی به انتقال انواع بیماری از طریق موش به انسان اشاره و خاطر نشان کرد:موش سبب بروز بیش از ۳۵ بیماری خطرناک در انسان می شود. مهم ترین این بیماری ها طاعون، تیفوس، تب گازگرفتگی، وبا، یرقان، سالک، تیفوئید و انواع اسهال است. بیشتر بیماریها به دلیل استفاده از غذای آلوده به انسان سرایت می کند.
وی تصریح کرد:زباله رطوبت و گرمای مناسب و همچنین شرایط لازم را برای زیاد شدن تعداد موش ها ایجاد می کند و مشکلات بهداشتی و اقتصادی بسیاری درشهر به وجود می آورد.
این مسئول جهت کنترل جمعیت موشهای شهری از شهروندان خواست زباله ها را در کیسه های مخصوص قرار دهند و در ساعت تعیین شده (9 شب) از خانه خارج و در مخازن زباله قرار دهند به این ترتیب زباله مدت کمتری در بیرون خانه می ماند و موش فرصتی برای استفاده از آن به دست نمی آورد. از ریختن زباله در معابر و پیاده روها، جوی ها و کانالهای آب خودداریکنند و پسماندهای ساختمانی را به جایگاه مخصوص آن منتقل کنند.