ایجاد زیرساخت‎ در سایت جدید زباله بروجرد ضروری است

دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 12:30
ایجاد زیرساخت‎ در سایت جدید زباله بروجرد ضروری است
جلساتی به منظور رفع مشکل سایت زباله شهرستان بروجرد با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده است.

 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد گفت: ایجاد زیرساخت‎ها در سایت جدید زباله توسط شهرداری این شهرستان ضروری است. خبرگزاری فارس: ایجاد زیرساخت‎ در سایت جدید زباله بروجرد ضروری است
به گزارش پسماند ایران، مصطفی مصطفی‌وند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: استفاده از نظرات کارشناسان محیط‌زیست این شهرستان به منظور دفن زباله در سایت جدید زباله ضرورتی انکارناپذیر است.
وی عنوان کرد: جلساتی به منظور رفع مشکل سایت زباله شهرستان بروجرد با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد افزود: سایت جدید زباله این شهرستان بر اساس ضوابط استقرار محل دفن با مناطق مسکونی و رعایت الزامات زیست‌محیطی در روستای سراب زارم تعیین شده است.
مصطفی‎وند با اشاره به لزوم کاهش حجم زباله‌ها در شهرستان بروجرد، تاکید کرد: بهترین راه‌حل دستیابی به امر مهم تفکیک زباله از مبدا است. وی به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا شهرستان بروجرد در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: مشکلاتی مانع ادامه اجرا و شکست این طرح شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستانی این شهرستان، یادآور شد: براساس قانون واحدهای درمانی پس از بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی به منظور دفن، آنها را در اختیار شهرداری قرار می‌دهند.
مصطفی‌وند با اشاره به ضعف مدیریت مناسب پسماند و پساب چهار بیمارستان شهرستان بروجرد، تصریح کرد: برخی مواقع ضوابط نگهداری زباله در برخی بیمارستان‌های این شهرستان به درستی انجام نمی‌شود.
وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب شهرستان بروجرد، خاطرنشان کرد: برخورداری از این سیستم رفع بخش عمده مشکلات زیست‌محیطی این شهرستان را به دنبال دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد ادامه داد: آنالیز پسماند خروجی بیمارستان‌های این شهرستان پس از بی‌خطرسازی لازم و ضروری است. مصطفی‌وند عنوان کرد: دستگاه‎های بی‌خطرساز زباله‌های عفونی بیمارستان‌های شهرستان بروجرد از استانداردهای لازم برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری بروجرد نصب دستگاه زباله‌سوز را در دستور کار خود دارد، تاکید کرد: آنالیز این دستگاه از نظر برخورداری از ضوابط زیست‌محیطی پیش از نصب ضروری است. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد با اشاره به اینکه راهکارهای کارشناسی در رابطه با نصب دستگاه زباله‌سوز به شهرداری گوش‌زد شده است، عنوان کرد: خروجی هوای زباله‌سوز باید از استانداردهای زیست‌محیطی برخوردار باشد.

 

منبع : خبرگزاری فارس