اهدای هدیه به شهروندان مشارکت‌کننده در طرح تفکیک زباله در قم

پنجشنبه 28 آبان 1394 ساعت 10:45
اهدای هدیه به شهروندان مشارکت‌کننده در طرح تفکیک زباله در قم
 استقرار کانکس‌های بازیافت در سطح شهر و افزایش تعداد این کانکس‌ها در شهر قم

 معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به فعالیت پیمانکاران بازیافت در قم گفت: این پیمانکاران با ماشین‌آلات به درب منازل مراجعه کرده و پسماند خشک شهروندان را تحویل گرفته و به عنوان تشکر هدیه‌ای اهدا می‌کنند. 

به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدامیر سامع با اشاره به مسئله بازیافت زباله گفت: تولید پسماند و ذخیره‌سازی در محل و نحوه تحویل به شهرداری و پیمانکاران هر کدام در امر ساماندهی بازیافت زباله و مدیریت پسماند از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی بیان کرد: مسئله مدیریت پسماند از طرفی با رفتار شهروندان ارتباط داشته، از سویی به توان پیمانکاران و شهرداری بستگی داشته و از سوی دیگر به شیوه‌های جمع‌آوری زباله مرتبط است و همه در این بخش به نوعی دخیل هستند. معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: هرچه میزان پسماند کاهش‌یافته، آب زباله جدا شده و مواد قابل بازیافت جداسازی شود مدیریت پسماند با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به فعالیت پیمانکاران بازیافت در کنار پیمانکاران خدمات شهری گفت: این پیمانکاران با ماشین‌آلات به درب منازل مراجعه کرده و پسماند خشک شهروندان را تحویل گرفته و به عنوان تشکر هدیه‌ای به ایشان اهدا می‌کنند.
سامع همچنین از استقرار کانکس‌های بازیافت در سطح شهر و افزایش تعداد این کانکس‌ها خبر داد و گفت: تنها یک بخش از مسئله بازیافت مربوط به مسائل اقتصادی است ولی این نکته را نباید فراموش کنیم کسانی که به صورت غیررسمی این بازیافت را تحویل می‌گیرند ممکن است از مواد دریافتی در راه‌هایی استفاده کنند که اثرات سوء آن به خود مردم برگردد.
وی گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بخش مدیریت پسماند باید اقدامات بیشتری صورت گیرد و البته ضروری است که مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: از همشهریان می‌خواهیم در حوزه نظافت و پاکیزگی شهر همکاری بیشتری داشته باشند و هرچه مردم بیشتر رعایت کنند ما نیز در شهرداری به وظیفه خود به شکل بهتری عمل خواهیم کرد.