اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای تولید گاز از پسماندهای همدان

شنبه 07 آذر 1394 ساعت 11:23
اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای تولید گاز از پسماندهای همدان
دو سرمایه گذار خارجی به منظور کود و انرژی و گاز از زباله ها اعلام آمادگی کرده اند.

 

معاون امور عمرانی استاندار همدان در کارگروه مدیریت پسماند استان اعلام کرد: سرمایه گذاران هندی و دانمارکی برای تولید انرژی و گاز از پسماندهای همدان اعلام آمادگی کرده اند.
به گزارش پسماند ایران، محمودرضا عراقی با بیان اینکه در شهرستان همدان روزانه 380 تن زباله خانگی ایجاد می شود افزود: به منظور استحصال انرژی و گازهای ناشی از دفن بی هوازی زباله ها 9 گمانه 70 متری در محل دفن پسماندهای همدان زده شده است و در این زمینه دو سرمایه گذار خارجی به منظور کود و انرژی و گاز از زباله ها اعلام آمادگی کرده اند.
عراقی با ابراز تاسف نسبت به تعطیلی کارگروه پسماند استان در 8 سال اخیر از مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان برای راه اندازی مجدد این کارگروه قدردانی کرد و گفت: کارهای زیادی در این زمینه روی زمین مانده است و در حال حاضر با مشکلات زباله های عفونی بیمارستانی و نخاله های ساختمانی مواجه هستیم که به معضل گردشگری استان نیز تبدیل شده است.
وی گفت: تنها اقدامات پایدار و زیربنایی ارزشمند است. وی با بیان اینکه در این دولت خرد جمعی موج می زند خاطرنشان کرد: در قطار سریع السیری حرکت می کنیم که باید در حال حرکت مسیر را اصلاح کنیم و همزمان با تصمیمات درست از طریق خرد جمعی در کارگروه ها امور را به پیش ببریم.

 

منبع :پانا