نظافت و جمع آوری زباله‌های کربلا توسط نیروهای خدمات شهری در 3 شیفت کاری

دوشنبه 09 آذر 1394 ساعت 11:23
نظافت و جمع آوری زباله‌های کربلا توسط نیروهای خدمات شهری در 3 شیفت کاری

 

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران گفت: نیروهای خدمات شهری در7 پهنه و 3 شیفت کاری در حال نظافت و جمع آوری زباله های شهر کربلا هستند.
به گزارش پسماند ایران، دکتر مجتبی عبدالهی در تشریح اقدامات نیروهای خدمات شهری برای رفت و روب و نظافت شهر کربلا و نجف اشرف گفت: سازمان پسماند در 3 محور کاری در کربلا، مسیر بزرگراه بین نجف به کربلا به طول 90 کیلومتر و 3 محور نظارتی در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه جهت انجام خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی(ع) فعالیت می کنند.
عبدالهی در ادامه درباره اقدامات شهرداری تهران در رفت و روب و نظافت شهر کربلا گفت: از نیمه آبان ماه نسبت به تهیه و ارسال کلیه اقلام پیش بینی شده جهت نظافت و جمع آوری زباله، شستشو و رنگ آمیزی شهر کربلا در قالب 55 قلم اجناس مانند کیسه زباله،مخزن 1100 و 240 لیتری ،جارو، لباس کار، فرغون، کاور، کلاه، ماسک، دستکش، رنگ، فرچه، بیل، واتر جت و... اقدامات لازم صورت گرفته است.
رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران در ادامه گفت: در گروه اول 660 نفر از نیروهای خدمات شهری در 3 شیفت کاری از ساعت 7 الی 14 و 14 الی 21 و 21 الی 5 صبح در تیم‌های 20 نفری نسبت به جمع آوری زباله‌ها و ضایعات و احجام حجیم خصوصا اطراف موکب‌ها و هر گونه اقدامات نظافتی که شهر کربلا قبل از پذیرش زائرین نیاز داشت، اقدام کرده است.
وی ادامه داد: 6 اکیپ شستشو با واترجت و بیش از 10 تیم نقاشی بیش از 70 کیلومتر از جداول و المان‌های شهر کربلا را شستشو و رنگ آمیزی کردند.
عبدالهی تصریح کرد: در گروه بعدی با اعزام 1900 نفر نیروی کارگری و هماهنگی لازم با مدیران شهرداری کربلا 7 پهنه از این شهر مقدس را تحویل گرفته و با شیفت بندی نیروها در 3 شیفت کاری از ساعت 7 الی 14 ، 14 الی 21 و 21 الی 5 صبح در حال نظافت و جمع آوری زباله شهر کربلا می باشند.
رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران در ادامه به اقدامات انجام گرفته و در حال انجام برای نظافت و رفت و روب شهر نجف اشرف اشاره کرد و گفت: پاکسازی شهر نجف خصوصا به شعاع 2 کیلومتر اطراف حرم مقدس امیر مومنان علی (ع) به طور مستمر در حال انجام است و جاده فرودگاه تا نجف را با لودر و کامیون و ماشین آلات سنگین کاملا پاکسازی نموده است.
عبدالهی در ادامه گفت: با ماشین آلات سنگین لودر و کامیون و همچنین نیروی انسانی پاکسازی و نخاله‌های اطراف اتوبان و جاده بین نجف تا کربلا که بیش از 90 کیلومتر می باشد را جمع آوری و پس از دپو در ایستگاه های میانی پیش بینی شده؛ به مراکز دفن زباله انتقال می یابد.
وی با بیان این که در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه تیم هایی برای نظافت و جمع آوری به موقع زباله ها و همچنین استقرار مخازن و ... مستقر نموده است که به امر نظافت و پاکسازی پهنه های مورد نظر می پردازند و تیم های دیگری بر کیفیت انجام کارگروه های اجرایی نظارت می کنند.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، عبدالهی خاطرنشان کرد: در مرز مهران مسئولیت خدمت رسانی با شهرداری منطقه 5 و در مرز چزابه مسوولیت خدمات رسانی با شهرداری منطقه 4 و در مرز شلمچه مسئولیت خدمت رسانی با شهرداری منطقه 6 می باشد که کارها و اقدامات در این سه مرز به خوبی در حال انجام است.

 

منبع : ایسنا