تولید زباله در کشور از استانداردهای جهانی پیشی گرفت

دوشنبه 09 آذر 1394 ساعت 12:37
تولید زباله در کشور از استانداردهای جهانی پیشی گرفت
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس گفت: تولید زباله در کشور از حجم استاندارد جهانی پیشی گرفته است.

به گزارش پسماند ایران، شمس الله شریعت نژاد صبح دوشنبه در کارگروه زباله سه شهرستان غرب مازندران در تنکابن بابیان اینکه شهرداران در خصوص امحای زباله و خطرات زیست‌محیطی چه مقدار اطلاع کسب کرده‌اند، تولید زباله در کشور را بالاتر از استاندارد جهانی برشمرد.
وی یادآور شد: برای کاهش حجم زباله، کار فرهنگی مؤثر در سطح جامعه و ارائه سیاست‌های تشویقی بین مردم در خصوص تفکیک زباله باید صورت گیرد.
وی بابیان اینکه تولید زباله در بین شهروندان ایرانی از حجم استاندارد جهانی افزایش‌یافته است افزود: همچنین میزان مرگ‌ومیر در استان مازندران از کشور پیشی گرفته است واژ میزان مرگ‌ومیر ۷.۴ درصد کشور به ۴.۵ درصد در استان رسیده است.
شریعت نژاد ادامه داد: درصد زیادی از مرگ‌ومیرها ناشی از امحای نامناسب زباله‌هاست درحالی‌که استفاده از تکنولوژی روز دنیا، تفکیک زباله از مبدأ، استفاده از تجربیات دیگران و اتحاد در تصمیم‌گیری مشترک می‌تواند تاثیرگذارباشد.
فرماندار عباس‌آباد نیز با انتقاد از عدم حضور فرماندار تنکابن در سه جلسه اخیر کارگروه زباله سه شهرستان یادآور شد: این نشان می‌دهد که این جلسات فرجام مشخصی ندارد.
سید ابراهیم هاشمی، تشویق و تهدید دهیاران منطقه را در همکاری و عدم همکاری آنان برای تفکیک زباله مؤثر دانست و گفت: در چهار سال گذشته نتوانستیم به نکات مثبتی درزمینهٔ تفکیک زباله برسیم زیرا وحدت رویه در جلسات وجود ندارد. وی افزود: برای امحا و دفن مناسب زباله باید حوزه‌بندی و بخش‌بندی با رویکرد اجتماعی مدنظر قرار گیرد.

 

منبع :خبرگزاری مهر