طرح جامع بازیافت و مدیریت پسماند در استان قزوین تهیه شود

دوشنبه 03 اسفند 1394 ساعت 12:16
طرح جامع بازیافت و مدیریت پسماند در استان قزوین تهیه شود
سرپرست محیط زیست استان قزوین گفت: طرح جامع بازیافت و مدیریت پسماند با روش‌های اصولی و استراتژیک در استان قزوین تهیه و اجرا شود.


به گزارش پسماند ایران، سیاوش شمسی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق، علمی و استراتژیک مدیریت زباله با تولید کمپوست و میله سوخت در استان قزوین دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه طرح بازیافت و مدیریت پسماند با همکاری شرکت‌های داخلی و خارجی، در راستای استفاده بهینه از پسماندهایی که قابلیت بازیافت دارند در قزوین اجرا شود، بیان کرد: با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی، با تبدیل پسماند به میله‌های سوخت و کمپوست در استان قزوین انجام می‌شود.
شمسی‌پور عنوان کرد: برای مدیریت پسماندهای صنعتی برنامه‌ریزی‌های مطلوبی صورت گرفته که در مرحله اجرا قرار دارد که علاوه بر این طرح مدیریت پسماند با استفاده از روند بازیافت در قزوین اجرا می‌شود.
سرپرست محیط زیست استان قزوین با اشاره به دیگر اقداماتی که در این اداره کل صورت گرفته، ساماندهی پسماندهای روستایی در استان قزوین است خاطرنشان کرد: با توجه به این نکته که دفع پسماند در روستاهای استان قزوین نامناسب بوده، این دسته از پسماندها در این استان باید ساماندهی شود.
وی افزود: دفع نامناسب پسمندها در روستاها آسیب‌ها و صدمات زیادی به محیط زیست وارد می‌کند که در همین راستا با مدیریت مناسب پسماندهای روستایی باید ساماندهی و جمع‌آوری شوند.
سرپرست محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: تغییر الگوی مصرف روستاییان سبب افزایش پسماند تولیدی در روستاها شده که در این زمینه برای جمع‌آوری پسماند روستایی باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد.

 

منبع :  خبرگزاری تسنیم