تولید روزانه 2000 تن پسماند در گیلان ‌

سه شنبه 04 اسفند 1394 ساعت 03:01
تولید روزانه 2000 تن پسماند در گیلان ‌
‌مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از تولید دو هزار تن پسماند روزانه و 2500 تن پسماند در ایام مسافر خیز استان خبر داد.


به گزارش پسماند ایران، دکتر محمدپور در خصوص پاکسازی زباله در سطح استان گفت: در راستای پاکسازی استان از زباله و ارتقای فرهنگ زیست محیطی اقدامات متنوعی در انجام شد.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با مراجع قضایی و اداره زندان‌های استان، اضافه کرد: با تعامل و مشارکت اداره زندان‌های استان و همیاری دادستان کل گیلان توانستیم از طرح زندانی‌های لایه باز استفاده کنیم و در جمع آوری سنبل آبی که دیگر مهاجم ناخوانده تالاب انزلی پس از گیاه مهاجم آزولاست، از زندانی‌ها کمک‌های قابل توجهی در بحث پاکسازی تالاب انزلی داشته باشیم.
محمدپور خاطر‌نشان کرد: در نظر داریم کلیه مبادی ورودی رشت و خروجی به سمت مازندران در این طرح مورد پاکسازی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مشارکت همگانی و تعامل و همکاری همه قشرها، نهادها، تشکل‌های مردمی و با استفاده از همه پتانسیل‌های موجود و فرهنگ‌سازی صحیح است که می‌توان گامی موثر در پیشبرد اهداف این طرح برداشت، ادامه داد: با کمک مسئولین استان و استفاده از پتانسیل و نیروهای جوامع محلی و تشکل‌های غیردولتی، در روز جهانی تالاب‌ها 320 هکتار از سطح تالاب انزلی پاکسازی شد.
دکتر محمدپور با اشاره به اینکه در پایان برنامه پنجم توسعه حق نداریم‌ هیچگونه پسماندی در استان‌های شمالی دفن کنیم، گفت باید برای بهینه سازی مرکز دفن زباله سراوان و برای جلوگیری از آلودگی آب‌های زیر‌زمینی در استان گیلان تلاش کرد و این امر با مشارکت و همدلی همگانی امکان پذیر است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از تولید دو هزار تن پسماند روزانه و2500 تن پسماند در ایام مسافر خیز استان خبر داد و گفت: اگر این میزان زباله را ‌به کمپوست رودسر، انزلی و شهرستان رشت ارتباط دهیم، می‌توانیم اقدامات اصولی دفن زباله را به انجام برسانیم، اما همه اینها نیازمند بهینه سازی صحیح و اختصاص بودجه بیشتر به این استان در خصوص این معضل اساسی است.
محمد پور گفت: جلساتی در خصوص مجوز زباله سوز از طریق دکتر متصدی معاون محیط انسانی سامان حفاظت محیط زیست کشور نیز انجام شد.
وی افزود: طرح جامع پسماند استان نیز به تصویب رسیده و با عنایت ویژه دکتر ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام خواهد شد.

 

منبع: ایسنا