انعقاد قرارداد انتقال تکنولوژی زباله سوز از چین به البرز

جمعه 03 آذر 1402 ساعت 08:49
انعقاد قرارداد انتقال تکنولوژی زباله سوز از چین به البرز

استاندار البرز گفت: در ادامه تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به نیاز فوری استان به امکان زباله سوز، بزودی با یک شرکت معتبر چینی در این رابطه تفاهم نامه ای امضا خواهد شد.

پسماند ایران: به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در حاشیه نشست تخصصی فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب استان که روز پنجشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های میلاد کرج برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص سفر به چین، گفت: این سفر با هدف شرکت در ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین ۲۰۲۳ صورت گرفت و درصدد همراهی بیش از ۳۰ تاجر و تولید کننده البرزی و بررسی روند حضور در چنین رویدادهایی، صورت گرفت. 

وی ادامه داد: از فرصت‌ها استفاده کردیم و در خصوص رفع مسائل و دغدغه‌های استان به تحقیق و بررسی پرداختیم.

عبداللهی گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته از شرکت‌های موفق در حوزه خدمات شهری و بویژه بازیافت زباله‌های خشک، تر، بیمارستانی و خاک و نخاله به نتایج خوبی رسیدیم.

وی افزود: چاره اندیشی برای پسماندها در استان البرز از جمله مصوبات سفر رییس جمهور به استان البرز بود بنابراین در این رابطه نیز با اهتمام ویژه ای وارد شدیم.

استاندار البرز گفت: اکنون مطالعات و تحقیقات لازم طی چندین مرحله صورت گرفته و در نتیجه مناقصات برگزار شده در چارچوب قوانین، پیمانکار مربوطه مشخص شده است. 

وی افزود: با توجه به بررسی‌های نهایی در بازدید از شرکت‌های موفق چینی، بزودی قرارداد انتقال تکنولوژی‌های زباله سوز نسل جدید از چین به استان البرز با حضور پیمانکار مربوطه، امضا می‌شود.