استاندار مازندران خبر داد؛ اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری

یکشنبه 26 آذر 1402 ساعت 16:19
استاندار مازندران خبر داد؛ اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نیروگاه ۴۵۰ تنی زباله سوز بزرگترین طرح عمرانی استان است، گفت: با دستور ویژه شخص رئیس جمهور و پیگیری و اختصاص ۲هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزیر کشور، فاز نخست این طرح ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پسماند ایران، سیدمحمود حسینی پور اظهار داشت: دولت سیزدهم به این طرح مهم زیست محیطی مازندران توجه ویژه‌ای کرده است و اگرچه طبق برنامه مقرر شده بود که در سفر دوم رئیس جمهور به مازندران به بهره‌برداری برسد ولی مشکلاتی از جمله تأمین اعتبار و برخی از ترک فعل ها و کوتاهی های گذشته، این طرح مهم زیست محیطی را با تأخیر و کُندی در اجرا مواجه کرده است اما اراده دولت و مدیریت استان بر این است که امروز نیروگاه زباله سوز ساری به عنوان مهمترین طرح عمرانی مازندران باید به مرحله افتتاح برسد.

وی با اشاره به اینکه استانداری و بسیج سازندگی مازندران به علت اینکه این طرح چون از ریل اصلی خود خارج شده بود، به این امر ورود پیدا کرده اند، ادامه داد: هرگونه اختلافات مالی یا حقوقی شرکت پیمانکار با شهرداری باید حل و فصل شود.

استاندار مازندران با بیان این که قرارداد احداث نیروگاه زباله سوز ساری قراردادی مسأله دار است و بررسی ها نشان می دهد که مشاوران و مسئولان شهرداری گذشته در عقد قرارداد کم کاری کردند، گفت: اکنون شهرداری ساری باید با تشکیل کمیته فنی و حقوقی، مفاد قرارداد این طرح را مورد بررسی مجدد قرار دهد تا مشکلات حقوقی طرح با پیمانکار حل و فصل شود.

وی خاطرنشان ساخت: وزیر کشور در سفر به مازندران و بازدید میدانی دستور تخصیص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح نیروگاه زباله سوز را صادر کرد که در حال تزریق اعتبارات است.

حسینی پور با بیان اینکه باید تشریفات در اجرایی شدن این طرح از بین برود و حتی خرید و نصب تجهیزات باید از داخل کشور تهیه شود، تصریح کرد: امیدواریم طبق برنامه همزمان با جشن ۲۲ بهمن امسال کام مردم مرکز استان با افتتاح این نیروگاه شیرین تر شود.