بخشی از زباله های شهر کاشان ظرفیت تبدیل به کمپوست را دارد

شنبه 09 دی 1402 ساعت 22:48
بخشی از زباله های شهر کاشان ظرفیت تبدیل به کمپوست را دارد

سرپرست شرکت پسماند منطقه کاشان و آران و بیدگل گفت:روزانه ۲۰۰ تن زباله وارد سایت پسماند شهرداری می‌شود که ۵۰ تن از آن ظرفیت تبدیل به کمپوست و کود را دارد.

پسماند ایران : مهدی اکبری یزدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تبدیل زباله به کود تکمیل کننده زنجیره سایت پسماند محسوب می‌شود و راه اندازی خط تولید کمپوست از برنامه‌های پیش روی شهرداری است.

کمپوست به مواد آلی تجزیه شده گفته می‌شود که حاوی سطح بالایی از مواد مقوی و مناسب برای رشد گیاهان است.

وی اظهار کرد: احداث شهرک ضایعات و ایجاد فضای سبز از برنامه‌های آینده سایت پسماند کاشان است، شروع طرح تفکیک زباله از مبدا هم توسط شهرداری کاشان با جدیت دنبال می‌شود.

سرپرست شرکت پسماند منطقه کاشان و آران و بیدگل بیان کرد:طبق قانون مدیریت پسماند،مسوول جمع آوری و حمل و نقل پسماند ، شهرداری ها و دهیاری ها هستند،در کاشان اختلاف بین بخشی بین اصناف و شهرداری در این حوزه سرعت توسعه مدیریت پسماند را با اختلال و کندی مواجه کرده است.

اکبری گفت: ۹۰ درصد زباله گردها از اتباع هستند و همین افراد مافیای بازیافت زباله هستند،در حال حاضر از طرف دولت بحث ساماندهی زباله گردها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: شهروندان برای تحویل زباله‌های بازیافتی خود می توانند با شماره های ۵۵۵۴۹۷۴۶تماس حاصل کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد