بهره‌برداری از کوره زباله‌سوز شرکت پترو پالایش پاشا در اهواز 

جمعه 06 بهمن 1402 ساعت 18:52
بهره‌برداری از کوره زباله‌سوز شرکت پترو پالایش پاشا در اهواز 

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در مدت ۲ سال انجام شده است تا پسماند اتیلن دی کلراید که پسماند مربوط به واحد های پتروشیمی است را در دمای بالای ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد بسوزاند ‌و روزانه ظرفیت امحای ۵۰ تن را دارد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان - مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در آیین بهره‌برداری از کوره زباله‌سوز شرکت پترو پالایش پاشا در شهرک صنعتی شماره دو اهواز اظهار کرد: محیط زیست متعلق به آیندگان هم است ، بنابراین باید مسئولان توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند. شهروندان نیز مطالبه درستی در حوزه زیست محیطی داشته باشند. 

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه در راستای حفظ محیط زیست انجام شده است ، افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در مدت ۲ سال انجام شده است تا پسماند اتیلن دی کلراید که پسماند مربوط به واحد های پتروشیمی است را در دمای بالای ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد بسوزاند ‌و روزانه ظرفیت امحای ۵۰ تن را دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد : یکی از معضلات زیست محیطی در گذشته های دور و شاید نزدیک داشته ایم ، این بود که این ماده در خوریات رها می شد و دریا را آلوده می کرد و بسیاری از مشکلات زیست محیطی و سلامت که اکنون با آن مواجه هستیم ، به این دلیل است که این مواد زائد وارد محیط می شد و به چرخه زیستی بر می گشت و وارد چرخه غذایی مردم خوزستان ، کشور و کره زمین می شد. 

میر شکار عنوان کرد : هر جایی ممکن است این مواد غذایی مصرف شود ، در نتیجه بعضاً موجب جهش های ژنتیکی و بروز سرطان ها در بین مردم می شد.

وی افزود : اکنون شرکت دانش بنیان با دقت نظر خاصی این کار را شروع کرده است و باید به استانداردهای مد نظر برسیم ، البته بنا به تعهدی که داده شده است باید سریعتر پایش دی اکسین و فوران انجام شود تا مطمئن باشیم و قابلیت دفاع در تمام مراجع را داشته باشیم و امیدواریم پایش با دقت نظر انجام شود.

میرشکار بیان کرد: باید همه مردم و مسئولان برای داشتن محیط زیست سالم در حوزه آب ، هوا و خاک و سلامت جامعه ، تلاش داشته باشند تا سرزمینی پاک و عاری از هرگونه آلاینده به آیندگان تحویل دهیم.