تاکید زاکانی بر شناسایی مافیای زباله‌گردی توسط دستگاه‌های امنیتی

شنبه 14 بهمن 1402 ساعت 15:02
تاکید زاکانی بر شناسایی مافیای زباله‌گردی توسط دستگاه‌های امنیتی

شهردار تهران با اشاره به درآمد هنگفت و هزاران میلیاردی شبکه‌ها و مافیای زباله‌گردی گفت: در ارتباط با این مسئله باید دستگاه‌های امنیتی به شناسایی و برخورد با مافیای زباله‌گردی شوند.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین بهره‌برداری از فاز دوم مرکز تربیتی آموزشی و درمانی یاورشهر 9 و آغاز عملیات اجرایی فاز سوم (پویش شهر) شهرداری تهران در قالب نودوپنجمین پویش امید و افتخار برگزار شد، در ارتباط با موضوع اشتغال‌زایی معتادان بهبودیافته اظهار کرد: در همین مکانی که هستیم (یاورشهر 9) محلی برای اشتغال‌زایی این افراد پیش‌بینی شده است چرا که موضوع مهارت‌آموزی و توانمندسازی در 9 گام مد نظر مراکز یاورشهر پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به موضوع مهارت‌آموزی و اشتغال معتادان بهبودیافته تصریح کرد: این موضوع سبب می‌شود که آنها پس از ترک مراکز بتوانند به شغل مناسبی روی بیاورند و هدف ما در یاورشهرها توانمندسازی و اشتغالزایی این افراد پس از بهبودی کامل است.

شهردار تهران با اشاره مجدد به اینکه تا پایان سال چهره شهر متفاوت‌تر از گذشته به لحاظ تجمع معتادان متجاهر خواهد بود گفت: یکی از مشکلاتی که در این بخش وجود داشت عدم وجود مراکز جهت پذیرش این افراد بود که با تامین و افزایش ظرفیت یاورشهرها این مشکل برطرف شده است. همچنین یکی از مشکلات در پذیرش معتادان با مشکلات بیماری، نبود مراکز بود که این مسئله نیز با تامین و افزایش ظرفیت مراکز مرتفع شده است.

زاکانی با اشاره به همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف در ارتباط با پذیرش معتادان متجاهر تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت مناسبی در مراکز وجود دارد به طوریکه در حال حاضر حدود 8 هزار ظرفیت خالی نیز در مراکز نگهداری معتادان وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به درآمد هنگفت و هزاران میلیاردی شبکه‌ها و مافیای زباله‌گردی گفت: در ارتباط با این مسئله باید دستگاه‌های امنیتی به شناسایی و برخورد با مافیای زباله‌گردی شوند چرا که کودکان در این بخش مقصر نیستند چرا که این شبکه‌ها و مافیاها آنها را به استثمار می‌کشانند.

شهردار تهران گفت: در بحث زباله‌گردان و شناسایی آنها نیز همانطور که گفته شد از عهده ما خارج است و باید دستگاه‌های امنیتی نسبت به این موضوع ورود جدی داشته باشند.

زاکانی در پاسخ به این سوال که در سفر دوم به چین چه اتفاقاتی رقم خورد، گفت: ان‌شاءالله در این خصوص در صحن شورا توضیحاتی ارائه خواهم کرد.