نظارت بر بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی یک اولویت است

یکشنبه 15 بهمن 1402 ساعت 16:50
نظارت بر بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی یک اولویت است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز از بررسی وضعیت زیست محیطی بیمارستان های شیراز خبر داد و گفت: نظارت بر بی خطر سازی زباله های بیمارستانی در شیراز یک اولویت است، ما از همه ابزارهای قانون یدر این عرصه بهره گیری می کنیم.

پسماند ایران : کامران اسلاملو، روند فعالیت این مراکز را در زمینه امحاء زباله های بیمارستانی و مدیریت پساب را مثبت ارزیابی کرد و بررسی وضعیت بهداشتی و زیست محیطی مراکز درمانی را در همه شرایط و زمان ها امری مهم دانست.

اسلاملو با بیان اینکه براساس قانون مدیریت پسماند، مسئولیت مدیریت اجرایی پسماندها به عهده تولیدکننده است، گفت: مراکز تشخیصی، درمانی اعم از بیمارستان، درمانگاه، کلینیک، پاراکلینیک و مطب و... در خصوص بی‌خطرسازی پسماند تولیدی مسئول است.

او با بیان اینکه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی و شیمیایی در کُل بیمارستان‌های مستقر در شیراز انجام می‌شود، گفت: علی‌رغم حجم بالای زباله‌های عفونی و عادی تولید شده در این مراکز، اقدامات مرتبط با فرآیند جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و دفع این مواد مطابق استانداردهای زیست محیطی در حال انجام است.

اسلاملو با یادآوری اینکه این پسماندها توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، روزانه جمع‌آوری و به سایت برمشور منتقل می‌شود، افزود: موارد و الزامات زیست محیطی مربوطه در این خصوص در بازدید از مراکز مختلف بهداشتی و درمانی مطرح و با حضور رئیس هر مرکز، صورت‌جلسه شده است.

براساس این گزارش، رئیس و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز، از روند مدیریت پساب و پسماند، فرآیند کار دستگاه بی‌خطرساز زباله، تفکیک زباله‌های بیمارستانی، جایگاه موقت پسماندهای عادی، عفونی و شیمیایی و بخش های مختلف و بخش اورژانس بیمارستان‌های کوثر، مادر و کودک، اردیبهشت و فرهمند، بازدید کردند.