محل جانمایی دفن پسماند در شهرهای سیستان و بلوچستان با ضوابط زیست محیطی متناسب باشد

دوشنبه 30 بهمن 1402 ساعت 09:12
محل جانمایی دفن پسماند در شهرهای سیستان و بلوچستان با ضوابط زیست محیطی متناسب باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: محل جانمایی دفن پسماند شهرهای ایرانشهر، اسفندک، ریگ ملک و میرجاوه باید با ضوابط و ملاحظات زیست محیطی متناسب باشد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از ایرنا منصور بیجار در جلسه کارگروه مدیریت پسماند سیستان و بلوچستان افزود: در انتخاب محل های دفن عادی و ویژه دفن پسماند باید تمامی معیارهای محیط زیستی، زمین شناسی، هیدرولوژی، هیدروژئولوژی، توپوگرافی، فیزیوگرافی، اقلیمی، خاک شناسی، مناطق تحت مدیریت سازمان، حریم خطوط انتقال مواد نفتی، آب و نیرو، راه‌های دسترسی و مناطق جمعیتی در نظر گرفته شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی شرایط الزام در جلسات کارشناسی مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته در این جلسه با تمام جانمایی سایت‌ها و رعایت ضوابط موافقت شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که مبادرت به‌عملیات ساختمانی و عمرانی از هر قبیل در سطح شهر، روستا و بخش می کنند باید مقررات و شیوه‌نامه‌های مربوط در خصوص جداسازی، ذخیره و انتقال نخاله‌های ساختمانی را رعایت کنند.

وی افزود: تخلیه‌کنندگان پسماندهای ویژه در اماکن غیرمجاز و همچنین خودروهای تخلیه‌کننده پسماندهای ویژه حسب مورد به حداکثر مجازات‌های تعیین‌شده در مواد (۱۶) و (۲۰) قانون مدیریت پسماندها محکوم خواهند شد.