در سال گذشته؛ ۹۰۸ پرونده تخلفات زیست محیطی در خوزستان تشکیل شد

شنبه 18 فروردین 1403 ساعت 16:56

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از بخش حقوقی خواست تا در تشکیل پرونده‌های مهم، نظرات کمیته حقوقی را اخذ شده و اعضا در جریان مراحل این گونه پرونده‌ها قرار گیرند.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۹۰۸ پرونده تخلفات زیست محیطی در سطح استان تشکیل شده است گفت: از این تعداد ۳۳۶ پرونده مربوط به تخلفات آلودگی‌های زیست محیطی شامل مدیریت نکردن پسماند، آلودگی آب، آلودگی هوا و آلودگی خاک است.

پسماند ایران به گزارش ایرنا داود میرشکار روز شنبه در نخستین نشست کارگروه حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارشی از عملکرد اداره حقوقی ارائه و بیان کرد: از مجموع پرونده‌هالی تخلفات زیست محیطی ۳۶۳ پرونده موضوع شکار و صید، ۹۴ پرونده مربوط به تخریب و تصرف عدوانی، ۳۳۶ پرونده تخلفات آلودگی‌های زیست محیطی و ۱۱۵ مورد نیز پرونده متفرقه بوده است.

به گفته وی در این مدت تعداد ۳۲۴ پرونده منجر به صدور حکم به نفع محیط زیست شد و ۳۴۰ هکتار از اراضی تصرف شده نیز رفع تصرف شد.

میرشکار در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع استمرار دوره‌های آموزشی در بخش حقوقی برای کارکنان اداره کل تاکید کرد و گفت: در این بخش باید یک تقویم آموزشی تهیه و از ظرفیت دستگاه قضایی استان نیز برای آموزش همکاران بهره گرفته شود.

وی همچنین خواستار تشکیل جلسات شورای حقوقی به صورت منظم شد و ادامه داد: با توجه به نیاز منطقه‌ای باید برای رفع مشکلات از مسئولان حقوقی سازمان در این گونه نشست‌ها دعوت به عمل آید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از بخش حقوقی خواست تا در تشکیل پرونده‌های مهم، نظرات کمیته حقوقی را اخذ شده و اعضا در جریان مراحل این گونه پرونده‌ها قرار گیرند.

در این نشست هر یک از اعضا پیشنهادات و مشکلات در حوزه کاری خود را ارائه کردند.