سواحل گردشگرپذیر قشم از زباله پاکسازی شد

جمعه 24 فروردین 1403 ساعت 13:55
سواحل گردشگرپذیر قشم از زباله پاکسازی شد

رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم از پاکسازی سواحل گردشگرپذیر و زیبای جزیره قشم در یک حرکت خود جوش از سوی دانش آموزان و جامعه محلی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس از وجود زباله و پسماندهای به جای مانده از حضور مسافران نوروزی خبر داد.

پسماند ایران، شاهمراد جعفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این برنامه که به همت و همکاری اداره حفاظت محیط زیست، آموزش و پرورش و یک گروه ۲۰ نفره به نام ۱۸ بهشت در سواحل پارک زیتون تا پلاژ سیمین، ریگو، شیب دراز و اسکله کندالو انجام شد، شماری از دانش آموزان، قشموندان و دوستداران محیط زیست شرکت کردند.

وی ادامه داد: ساحل و دریا مهم‌ ترین تفریحگاه سرزمین آب و آفتاب است که در آن علاوه بر قشموندان، روزانه صدها نفر از مسافران و گردشگرانی که از نقاط مختلف کشور به این این جزیره سفر می‌کنند، به ورزش و سیاحت و استراحت می پردازند، اما در حفاظت از آن کوتاهی و حجمی زیادی زباله در این سواحل رها می‌شود.

رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم توضیح داد: این برنامه پاکسازی با هدف آگاهی دادن و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست به مردم جامعه محلی، گردشگران، دانش آموزان و مسوولین نگین خلیج فارس انجام شد تا با حساسیت بیشتری نسبت به حفظ و زیباسازی سیمای ساحلی توجه کنند.

جعفری اضافه کرد: متاسفانه هرساله با حضور بی شمار گردشگران نوروزی در سواحل این جزیره بخشی از زباله های به جای مانده از حضور آنان وارد آب دریا می شود و به مرور با امواج به ساحل آورده می شود که آلودگی زیادی ایجاد می کند.

وی از مسوولان ذیربط خواست تا در سال چندین مرحله با فراخوان عمومی و بهره گیری از امکانات موجود سواحل سرزمین عجایب هفتگانه خلیج فارس را از وجود زباله، بطری ها، دور ریزهای پلاستیکی و ته سیگار پاکسازی کنند.