بازیافت فولاد چین تهدیدی برای تقاضای سنگ آهن

چهارشنبه 22 بهمن 1393 ساعت 19:45
بازیافت فولاد چین تهدیدی برای تقاضای سنگ آهن
 تلاش چین برای افزایش میزان بازیافت فولاد، تاثیر فزاینده ای بر تقاضا برای سنگ آهن خواهد داشت و ممکن است اشباع بازار جهانی این کالا را تشدید کند.


به گزارش پسماند ایران، چین 78.5 درصد از سنگ آهن موردنیاز خود در سال 2014 را از خارج تامین و 933 میلیون تن سنگ آهن وارد کرد اما اکنون تلاش می‌کند از فولاد قراضه استفاده بیشتری کند.
تحلیل‌گران می‌گویند این اقدام امسال بر بازار سنگ آهن تاثیر خواهد گذاشت زیرا با بهبود نرخ بازیافت، تا سال 2020 سالانه حداکثر 200 میلیون تن قراضه تولید خواهد شد.
ایان روپر، تحلیلگر CLSA در این باره در کنفرانس پکن گفت: تقاضا برای سنگ آهن از سال 2017 رو به کاهش خواهد گذاشت زیرا تولید قراضه سریعتر از تقاضا رشد می‌کند. کوره های بلند چین تنها هشت درصد قراضه مصرف می‌کنند و این میزان می‌تواند به 20 درصد هم افزایش داده شود از این رو هیچ مانعی وجود ندارد.
براساس گزارش رویترز، کندی اقتصاد چین که حدود دو سوم از سنگ آهن دریابرد جهان را خریداری می‌کند، مصرف فولاد این کشور را سال گذشته برای نخستین بار از سال 1981 کاهش داد و بعضی از تحلیل‌گران پیش بینی می کنند تولید بزودی افزایش پیدا خواهد گرفت اما تقاضا برای سنگ آهن حتی با بهبود اندک میزان بازیافت فولاد ضربه خواهد دید.

 

منبع : ماین نیوز