روزانه 250 تن زباله در منطقه کاشان بازیافت می شود

سه شنبه 26 آبان 1394 ساعت 11:48
روزانه 250 تن زباله در منطقه کاشان بازیافت می شود
حدود 40 میلیارد ریال برای راه اندازی این فاز که عملیات پردازش و تفکیک بازیافت پسماند را دارد

 

مدیرعامل شرکت بازیافت پسماندهای منطقه کاشان و آران وبیدگل گفت: روزانه حدود 250 تن از پسماندهای منطقه کاشان و آران و بیدگل در این شرکت بازیافت می شود.
به گزارش پسماند ایران، رشید شهزادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از اتمام مراحل پایانی تدوین طرح جامع مدیریت پسماندها در این منطقه خبر داد و اظهار داشت: طرح جامع مدیریت پسماندها، دستورالعمل و برنامه های زیرساختی کارشناسی شده را برای اجرا پیش روی شرکت بازیافت قرار می دهد.
به گفته وی عقد قراردادهای مشاورین مدیریت شیرابه و نظارت بر اجرای سیستم پردازش و تفکیک را یادآورشد و افزود: عملیات تفکیک مبدا، مقصد پسماند و دفن آن نیز طی قرارداد 15 ساله با یک شرکت خصوصی انجام می شود تا تکلیف تفکیک زباله ها مشخص شود.
وی به فعالیت فاز اول کارخانه کمپوست این شرکت از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 40 میلیارد ریال برای راه اندازی این فاز که عملیات پردازش و تفکیک بازیافت پسماند را دارد، هزینه شده است. وی تصریح کرد: مراحل مقدماتی ایجاد فاز دوم کارخانه کمپوست نیز در قالب احداث سایت تولید کود کمپوست با اختصاص زمین و زیرسازی با 50 درصد پیشرفت کار درحال انجام است.
مدیرعامل شرکت بازیافت پسماندهای منطقه کاشان و آران و بیدگل اظهارداشت: با تکمیل کارخانه کمپوست، 60 درصد پسماندها تبدیل به کود کمپوست خواهد شد و از 40 درصد باقی مانده 20درصد بازیافت می شود و مابقی مواد بدون مخاطرات زیست محیطی قابلیت دفن دارد.