زمین محل دفن زباله شهرستان نور از بحران خارج شد

دوشنبه 09 آذر 1394 ساعت 11:33
زمین محل دفن زباله شهرستان نور از بحران خارج شد
شهردار نور گفت: با اقدامات مناسب و جدی در حال حاضر زمین محل دفن زباله شهرستان نور از بحران خارج شد.

به گزارش پسماند ایران، سیدصابر سجادی ظهر امروز در جلسه مدیریت پسماند شهرستان نور، اظهار کرد: اگرچه اصل ساماندهی زمین زباله شهرستان امری پسندیده و دغدغه همه مسئولان است، اما مدیریت سایت زباله توسط مؤسسه پسماند و مجموعه شهرداری‌ها مورد موافقت شورای شهر نور قرار نگرفت.
وی افزود: در مدت اخیر، با اقدامات مناسب، جدی و پیگیری‌های انجام‌شده این سایت از وضعیت بحرانی خارج شده و همه مسئولان از جمله محیط زیست هم به این موضوع اذعان دارند و معتقدند در سطح استان نیز از وضعیت بهتری برخوردار است. شهردار نور با بیان اینکه تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، خاطرنشان کرد: نصب و راه‌اندازی سیستم، گرفتن پیمانکار و عقد قرارداد برای احداث سوله و ... از جمله اقدامات پیش‌بینی‎شده در سایت دفن زباله شهرستان نور برای رسیدن به وضعیت مطلوب است.
این مسئول افزود: هم‌اکنون در حال نصب و راه‌اندازی 2 هزار و 700 متر مربع سوله علاوه بر 800 متر مربع موجود که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال کار نصب سوله به پایان برسد و مشکل ورود شیرابه به محیط اطراف و آب‌های زیرزمینی جلوگیری شود.
سجادی از انجام هزینه 350 میلیون تومانی برای سوله، دیوار و مخلوط‌ریزی و همچنین خرید بیل زنجیری به ارزش 370 میلیون تومان و نیز 200 میلیون تومان برای سایر اقدامات انجام‌شده در مجموع در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 900 میلیون تومان در سایت زباله شهرستان نور خبر داد.
وی در پایان گفت: در حال حاضر تا رفع مشکل زباله و پسماند شهرستان، نگاه ما خدماتی است و به فکر سودآوری و درآمد نیستیم.

منبع : خبرگزاری فارس